בית המשפט החליט לשחרר היום (שלישי) את סמנכ''ל בנק מרכנתיל אמיר קליבנוב, למעצר בית ולהרחיקו ממקום עבודתו למשך 30 הימים הקרובים. בנוסף, ייאלץ קליבנוב להפקיד ערבות עצמית בסך של 30 אלף ש''ח. זאת במסגרת חקירת פרשת השחיתות הציבורית בעיר אילת.

כזכור, קליבנוב, החשוד בקבלת טובות הנאה במסגרת הפרשה הקשורה לעיריית אילת ולחברה הכלכלית של אילת, נעצר לחקירה בשבוע שעבר יחד עם שבעה בני אדם נוספים, לאחר שהצטברו נגדם עדויות לשחיתות על ידי היחידה הארצית לפשיעה כלכלית בלהב 433, של משטרת ישראל. לאחר שבשבוע החולף הוארך מעצרו, החליט בית המשפט להעבירו כעת למעצר בית.

מרכנתיל דיסקונט (צילום: פלאש 90)
מרכנתיל דיסקונט (צילום: פלאש 90)

אתמול אישר בית המשפט לפרסם את שמותיהם של סמי וניסים נופי, הקבלנים שנעצרו יחד עם קליבנוב, לאחר שבית המשפט דחה את הערעור שהגישו נגד פרסום זהותם. סמי וניסים נופי, בעלי חברת התשתיות הגדולה באילת, חשודים בשורה של עבירות שוחד, מתן טובות הנאה וקבלת דבר במרמה.

בנוסף, הותר לפרסום גם שמו של בכיר החברה הכלכלית של אילת, המנכ''ל אברהם כהן, אשר נעצר אף הוא כחלק משורת המעצרים שביצעה משטרת ישראל בשבוע שעבר נגד החשודים בפרשה.

על פי החשד, החשודים פעלו לכאורה להטיית מכרזים שבאחריות העירייה, העסקת קבלנים ונותני שירות נוספים ברשות המקומית ובחברה הכלכלית של אילת, בניגוד לחוק ושלא על פי כללי מנהל תקין תוך קבלת שוחד וטובות הנאה, תוך פגיעה במוסדות הציבוריים ובאינטרס הציבורי.