הדיון על חוק הקנסות, אשר אמור להעלות את סכומי הקנסות שיקבלו מפרי הנחיות משרד הבריאות, החל היום (שלישי) בוועדת השרים לחקיקה, ללא פגישה מוקדמת בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לראשי מפלגת יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני.

בתום הדיון החליטה הוועדה על העלאת הקנס האחיד לסך של 10,000 ש"ח. רק שני שרים התנגדו: שר הדתות יעקב אביטן, והשר למשאבי מים, זאב אלקין, שטען כי הסכום נמוך מדי.

פעולות המשטרה לאכיפת תקנות הסגר. צילום: דוברות המשטרה

גם אחרי השגת הפשרה, כאשר הקנס על הפרת ההגבלות יהיה אחיד ויעמוד על 10,00 ש"ח ( ולא 20 אלף), סיעת יהדות התורה מתכוננת להצביע נגד החוק כאשר הוא יגיע לאישור הכנסת.

רז נזרי, המשנה ליועמ"ש, אמר בדיון כי "לחוק כרגע אין סמכות סגירה למוסדות חינוך, נצטרך להכריע בזה. לא מייחדים את זה למגזר כזה או אחר, אלא למוסדות חינוך בכללי".

בדיון השתתף גם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, אשר הוזכר בעבר כמועמד לשוב לתפקיד מרכזי במאבק בנגיף הקורונה. בין היתר, שאל שר התקשורת, יועז הנדל: "למה כל פעם צריך רק מקלות בלי גזרים?". שר הדתות אביטן השיב לו: "תחשבו על מוסדות חינוך שאין להם כסף".

כזכור, חברי הקבינט אישרו אמש את הגדלת הקנסות על הפרת הנחיות הקורונה, למרות התנגדותו של שר הפנים אריה דרעי ושל חברי המפלגות החרדיות. ועדת השרים לענייני חקיקה הייתה אמורה להתכנס אחר הצהריים כדי לאשר את הצעת החוק להגדלת הקנסות, כאשר הכוונה הייתה להביא אותה עוד הערב להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, אך בשל התנגדות החרדים הדבר נדחה. 

שר הדיגיטל הלאומי, חבר הכנסת דודי אמסלם ביקש לדחות את הדיון למחר, על מנת לנסות להשיג הסכמות להעברת חקיקת חוק הקנסות בכנסת. לדברי השר אמסלם, "חשוב מאוד להגיע בעת הזו להסכמה רחבה עד כמה שאפשר, לטובת כל המעורבים בדבר".