מאפשרים גמישות למנהלים: משרד החינוך הודיע היום (שלישי) על כוונתו לדחות את מועד בגרויות החורף בחודש, זאת בשל הסגר הממושך והלמידה מרחוק שהתעצמה במהלך תקופת מגפת הקורונה בשנת הלימודים האחרונה. עוד הוחלט על ידי המשרד, ובראשו השר יואב גלנט (הליכוד), כי הבחינות יתפרסו על פני שלושה חודשים.

כמו כן, מועדי הבחינות לא ייקבעו כתכתיב מטעם משרד החינוך, אלא יעבדו במתכונת אוטונומית ברמת בתי הספר, ויוכלו להיות בכל אחד מהתאריכים בין ה-1.2.2021 ועד לתאריך ה-6.5.2021. לא רק מועד החורף של הבגרויות יידחה, אלא גם, בהתאמה, מועדי הקיץ של שנת הלימודים תשפ"א. נציין כי מועד החורף יכלול ארבעה ימי היבחנות נוספים לטובת תלמידים שחלו או ששהו בבידוד בזמן הזה.

תלמידים בבחינת בגרות, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
תלמידים בבחינת בגרות, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

ההחלטה בדבר הדחייה נבעה מהתייעצות של השר עם מנכ"ל משרדו, עמית אדרי, לצד אנשי המקצוע במטה החינוך, מנהלי המחוזות, ארגון המורים, מנהלי, מורי, הורי ותלמידי בתי ספר שונים ברחבי הארץ. במסגרת סבב ההתייעצויות הנזכר, הוחלט על שני עקרונות מפתח שילוו את הדחייה בתאריכי הבגרויות, בהם גמישות ובחירה רחבה למנהלים בבתי הספר.

כאמור, ההחלטה על ההבחנות תעמוד כבחירה על מנת לאפשר לתלמידים להתכונן באופן מיטבי. בעניין זה יצויין כי, תכנון שנת הלימודים לא ישתנה. בתי הספר ימשיכו להתנהל בהתאם למתווה ההיבחנות, כפי שפורסם בראשית השנה, הכולל את ההנחיות לדיווח ציונים בית ספריים המהווים חלופה להיבחנות החיצונית, וכן את מיקוד הלמידה שבהלימה אליו יחוברו הבחינות.