מרכז לאודר לקידום התעסוקה בנגב וחברת Connecting HR ערכו סקר ראשון מסוגו בארץ, שבו בדקו כיצד השפיע המעבר לעבודה מהבית בשל משבר הקורונה על מציאת עבודה לאנשים המתגוררים בפריפריה. הנתונים, שהגיעו לידי "מעריב", מרתקים. 

במהלך משבר הקורונה נאלצו ארגונים רבים להעביר את פעילות העובדים לבתים שלהם. הצעד הביא לכך שמיקום העובד הפך ללא רלוונטי, ולפיכך מצב כזה יכול לפתור לפחות חלק מבעיית המרכז־פריפריה בכל הקשור להזדמנויות תעסוקה. 

בסקר השתתפו 65 חברות וארגונים מהמובילים במשק. הנתונים מראים כי 58% מהארגונים החליטו להמשיך לעבוד מרחוק גם לאחר הגל הראשון. 36% מהארגונים מאשרים יומיים של עבודה מהבית גם לאחר הגל הראשון ו־28% מאפשרים עבודה מהבית ללא הגבלה.

בקרב 36% מהארגונים קיימת כבר היום נכונות לגיוס עובדים מהפריפריה ו־33% פתוחים לרעיון הגיוס מרחוק. קיימת נכונות של 36% לקליטת עובדים מהפריפריה בתפקידים טכנולוגיים. והנתון החשוב ביותר, בעקבות משבר הקורונה, 48% מהארגונים כבר התאימו את תהליכי העבודה לקליטת עובדים מרחוק. 

מבין הגופים שנסקרו, 60% מעסיקים 51־250 עובדים ו־20% מעסיקים יותר מ־251 עובדים. על הסקר השיבו מנהלות ומנהלי משאבי אנוש, בכירות ובכירים בדרג סמנכ"ל ומנכ"ל ורכזות גיוס ממגוון תעשיות. 

פנינה אביטל, מנהלת הפעילות של מרכז לאודר לתעסוקה: "נתוני הסקר מראים שהקורונה טרפה את כל הקלפים והפכה את המרחק מהבית לעבודה ללא רלוונטי. אנחנו במרכז לאודר מעודדים תעסוקה בנגב וקוראים לגופים ולארגונים לגייס עובדים איכותיים מכל קצוות הארץ". 

הילה זגורי כהן, מנכ"לית חברת Connecting HR: "משבר הקורונה הביא אתגרים חדשים לעולם העבודה, ובמרכזם המעבר המיידי לעבודה מהבית, כל זאת תוך מאמץ אדיר לשמור על שגרות גיוס, שימור וחיבור עובדים לעשייה הארגונית. מהסקר עולה כי לצד הקושי שעובר על עולם העבודה, נפתחו גם הזדמנויות, הן למעסיקים שיכולים כעת לגייס עובדים מוכשרים ללא מגבלת מיקום גיאוגרפי והן למחפשי עבודה מאזורים מרוחקים".