נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיים היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בבית הלבן, במהלכה תקף את תהליך ספירת הקולות הלגיטימיים, תוך שהוא רומז על ניסיונות לשיבוש ההליכים. "מיליונים הצביעו לנו, וקבוצה עצובה של אנשים מנסה לשלול את הזכויות של האנשים הללו". הוא טען כי זכה במספר רב של מדינות, זאת למרות שספירת הקולות בהן לא הסתיימה, ואף הודיע כי יכריז בהמשך היום על ניצחונו.

"התכוננו לחגיגה גדולה, זכינו בהכל - ופתאום זה הופסק", הוסיף, תוך שהוא טוען שהתרחשה הונאה: "זו הונאה של הציבור, ומבוכה למדינה". טראמפ אמר בהצהרתו מהבית הלבן כי "נפנה לבית המשפט העליון ונגיד להם לעצור את ספירת הקולות". לדבריו, המטרה לאבטח את הניצחון מבחינת החוק, "כדי שלא יגלו עוד קולות ופתאום יוסיפו".

הנשיא דונלד טראמפ טוען להונאה בבחירות. צילום: רויטרס

מנהל הקמפיין של ביידן תקף את נאומו של הנשיא, והגדיר אותו "מקומם, חסר תקדים ושגוי". בהצהרה שפרסם נכתב כי "הצהרתו של הנשיא בדבר ניסיון לסגור את ספירת הקולות כדין היתה מקוממת, חסרת תקדים ולא נכונה. זה מקומן, מכיוון שמדובר במאמץ לפגוע בזכויות הדמוקרטיות של אזרחי אמריקה". בהמשך הדגיש כי הספירה לא תיפסק, וכי לקמפיין יש צוות משפטי שיוכל להילחם במידה והנושא יעלה בפני ביהמ"ש העליון.

מוקדם יותר היום, טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו,  וכתב בפייסבוק: "אנחנו מובילים, אבל הם מנסים לגנוב את הבחירות. לא נאפשר להם לעשות זאת". כעבור מספר דקות, הציוץ צונזר ע"י שתי הרשתות.

דונלד טראמפ, מלאניה טראמפ, מייק פנס (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)
דונלד טראמפ, מלאניה טראמפ, מייק פנס (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)

בתוך כך, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס בהצהרה שנשא לתוצאות המסתמנות במספר מדינות, ואמר: "ידענו שזה ייקח זמן רב אבל מי ידע שזה יכול לקחת עוד יום שלם ואולי יותר. אנחנו מרגישים טוב כפי שהמצב כרגע. אני כאן לומר לכם שאנחנו מאמינים שאנחנו בדרך הנכונה לנצח".

הנאום של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

הוא הוסיף כי "אנחנו מרגישים טוב בנוגע למקום שבו אנחנו נמצאים. היו כאלה שכבר אמרו שניצחנו באריזונה, אנחנו מחכים למינסוטה ואנחנו עדיין במשחק בג'ורג'יה למרות שלא ציפינו לזה. אנחנו מרגישים טוב בנוגע לוויסקונסין ומישיגן. ייקח זמן לספור את הקולות, אבל אנחנו ננצח בפנסילבניה".

ג'ו ביידן ואשתו ג'יל (צילום: Tasos Katopodis/Getty Images)
ג'ו ביידן ואשתו ג'יל (צילום: Tasos Katopodis/Getty Images)

לדבריו, גם בפילדלפיה מרוצים מהתוצאות. "נדע את התוצאות רק מחר בבוקר, אבל אולי זה ייקח זמן רב יותר. לא אני או טראמפ צריכים להכריז על המנצח, העם האמריקאי צריך לעשות זאת", ציין.