עתירתו של יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, אשר ביקש לצאת לחופשה מהכלא לרגל חגיגות בר המצווה של בנו, נדחתה היום (רביעי) לאחר דיון  במתחם עתירות ׳אשל׳ שבבאר שבע.

נכדתו של יצחק רבין בראיון מיוחד לחדשות 13

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע אהרון משניות שהחליט לדחות את העתירה סבר כי החלטתו של מ"מ נציב שירות בתי הסוהר (שב"ס) גונדר אשר וקנין, לדחות את בקשתו של העותר לצאת לחופשה מיוחדת וגם את בקשתו החלופית לצאת בליווי שב"ס, בכדי להשתתף באירוע הבר מצווה של בנו, סבירה ואף מתבקשת, ולא מצא כי נפל בה פגם אשר מצדיק את התערבותו של בית המשפט . 

השופט ביסס את החלטתו בחוות הדעת שהגישה המדינה והנתמכת על עמדת שב"כ לפיה נשקפת מסוכנות ביטחונית מהעותר. עם זאת, השופט ציין כי באפשרותו של העותר להגיש בקשה לציין את אירוע הבר מצווה במסגרת ביקור מורחב של בני משפחה מקרבה ראשונה, כפי שמקובל במקרים מסוג זה, וחזקה על שב"ס כי ישקול את מכלול השיקולים הרלוונטיים, אם וכאשר תוגש בקשה כזו.

בדיון עצמה טענה פרקליטתו של עמיר, עו"ד רוית מחובר, כי לא ניתן להתייחס לעמדת המדינה ובודאי שלא למידע של שב"כ שאינו נתמך במידע קונקרטי אלא מתייחס לשיחה של העותר עם הצל וכן למספר צעירים ששרו שירי תמיכה בעותר. לדבריה, עמיר אינו מסוכן ואין חבר בארגון כלשהו וכראיה הוא כבר מרצה עונש מאסר ממושך וכבר עלה כי אינו מסוכן לציבור.

עוד דחתה עו"ד מחובר, את עמדת המדינה לפיה יש להתייחס לעובדה שבימים אלו מלאו 25 שנים לרצח ראש הממשלה ויש להתייחס לרגשות הציבור ובעיקר לרגשות המשפחה  שכן לדבריה אין לשלול זכויות של אסיר בנסיבות של רגשות או נהמות כלשהן. לדבריה מדובר בבנו היחיד של העותר שהוא אירוע מכונן לנער במיוחד כשמדובר במשפחה דתית.

עורכת דינו של עמיר, עו"ד רוית מחובר, אמרה: "שב"כ לא העלה שום חשד קונקרטי בנוגע ליגאל עמיר ומדובר בבקשה הומניטרית שראוי היה להיעתר לה. נבחן הגשת ערעור".

עו''ד רווית מוחבר (צילום: סיגל קולטון)
עו''ד רווית מוחבר (צילום: סיגל קולטון)

הפעם האחרונה שבה הגיש עמיר בקשה כזו הייתה לפני 13 שנים, כשפנה לשירות בתי הסוהר בבקשה להשתחרר לחופשה לרגל הולדת בנו. הוא אף הגיש עתירה בנושא לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. אולם, הבקשה סורבה, ובמשך כל תקופת מאסרו לא יצא עמיר לחופשה.

כזכור, עמיר הגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע עתירה, בה ביקש לצאת לחופשה מיוחדת, לרגל חגיגות בר המצווה של בנו, שתתקיים בביתו. רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין כלוא בכלא אשל בבאר שבע. שב"ס לא אישר את הבקשה, ובעקבות כך הוגשה עתירת אסיר.

לדברי פרקליטתו של עמיר, עו"ד רווית מוחבר, כבר ב-14 בספטמבר הוגשה עתירה מנהלית לשב"ס, שלא הגיבו לה לטענתה. בהמשך לכך החליט עמיר, באמצעות עורכת דינו, להגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. עוד נאמר כי מבקש עמיר לצאת לאירוע המצומצם של חגיגות בר המצווה, ולו למספר קצר של שעות, ובליווי של אנשי שב"ס, מאחר ואינו זכה לחגוג יום הולדת עם בנו אפילו פעם אחת, כך לדברי עו"ד מוחבר.

לאחרונה קבע השב"כ כי יגאל עמיר עדיין מהווה סכנה מוחשית לציבור. חוות דעת של הארגון, שנחשפה ב"חדשות 13" קבעה כי רוצחו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל, ממשיך להוות סכנה למדינה גם היום, 25 שנים לאחר הרצח. על פי החשד, ייתכן כי קבוצת פעילים קיצוניים התומכים במעשיו ובדעותיו, צפוי לפעול בשמו ולמענו.

 "בימים אלה התגייסו בני נוער המזוהים עם הימין והפכו לקהילה מחוץ לכלא התומכת בעמיר ובמעשיו ומוכנה לפעול למענו", נכתב בחוות הדעת של שב"כ "כל זאת מצביע על סיכון הנשקף מקשריו של הרוצח עם גורמים מחוץ לכלא". בשב"כ, כאמור, רואים ביגאל עמיר שמעולם לא הביע חרטה על מה שהוא עשה, אדם מסוכן וקיצוני שבכוחו להסית רבים.