הרמטכ"ל אביב כוכבי אימץ היום (רביעי) את המלצת הוועדה שמינה, בראשות רב אלוף במילואים שאול מופז, להעניק אות מערכה למשרתי צה"ל ברצועת הביטחון לבנון. הוא הדגיש כי זהו צעד חשוב וערכי, המבטא הוקרה עמוקה לשירותם של דורות רבים. שמה של הלחימה תיקרא: "המערכה ברצועת הביטחון לבנון". 

הוועדה מונתה על ידי הרמטכ"ל, באישור שר הביטחון בני גנץ, לפני מספר חודשים והיא המליצה להכיר בתקופת הלחימה ברצועת הביטחון לבנון, שהוגדרה בין התאריכים 30 בספטמבר 1982 ל-24 במאי 2000. המלצת הרמטכ"ל תובא לאישור שר הביטחון, ובאם יאשר אותה, היא תעבור לאישור ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים.

שר הביטחון, בני גנץ, בירך על החלטתו של כוכבי: "‏אני מברך על קבלת מסקנות הוועדה להענקת אות לתקופת הלחימה בלבנון. שירתתי 22 שנים בלבנון ואני מכיר דרך הרגליים את הייחודיות של שירות באזור. עם כניסתי לתפקיד, הנושא הובא בפניי ודאגתי לקדם אותו יחד עם הרמטכ"ל. בקרוב אזמין את חברי הוועדה לדון בהמלצות". 

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בביקור בפיקוד צפון

ועד הפעולה להכרה בתקופת הלחימה ברצועת הביטחון בלבנון כמערכה, אשר פעל בחודשים האחרונים באינטנסיביות בנושא, בירך על הצעד: "מתרגשים ומאושרים מהחלטת הרמטכ"ל והמלצת הוועדה. אנו קוראים לנתניהו וגנץ להביא את הנושא לאישור הממשלה כבר ביום ראשון הקרוב". האות יוענק, לפי ההמלצה, לכל מי שנטל חלק בלחימה או במאמץ הנלווה ללחימה, על פי עקרונות וקריטריונים שייקבעו בצה"ל בהמשך, ולא לכלל המשרתים בצבא באותה העת.

יו"ר ארגון "יד לבנים", אלי בן שם, בירך גם הוא על ההחלטה: "היום נעשה צדק היסטורי עם הנופלים". עבור ארגון יד לבנים זוהי סגירת מעגל. לאורך שנים פעל הארגון רבות למתן אות ושם לתקופה, בה לחמו אלפי לוחמי צה"ל במוצבים החודרים ועל גבול הלבנון והיו לקיר המגן של תושבי הצפון. "הגיעה העת להצדיע לאלפי הלוחמים, מיטב בניה של הארץ הזו שעסקו בהגנה על המולדת. נצדיע ונוקיר בדרך הזו את אלו שנפלו ואת הרבים רבים שנושאים איתם בזיכרון את התקופה ההיא. גיבורים חיים שמסתובבים בקרבנו ונושאים את צלקת לבנון על ליבם", אמר בן שם.

הוא סיפר כי "הארגון פעל גם להקמת אנדרטה ממלכתית ומוזיאון שיספר את סיפור הקרבות, המוצבים, שגרת הלחימה, את עוז הרוח, את הרעות והחברות שנולדה באותם מוצבים מעבר לקווי המדינה, ברצועת הביטחון ולאורך הגבול. תקופה משמעותית בחייה של האומה שטרם סופרה באופן מלא".