מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן פרסם הבוקר (חמישי) את הדו"ח היומי על מצב התחלואה בישראל, בו הזהיר כי "הנתונים מהימים האחרונים מעידים באופן ברור על עצירה בירידת התחלואה וכן על עלייה במקדם ההדבקה ברמה הארצית" וציין: "אם תימשך המגמה הנוכחית, לאור ההקלות שבוצעו ואלו אשר עומדות על הפרק, צפויה עלייה מחודשת בתחלואה כבר בתקופה הקרובה".

מוקדם יותר אמר מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי בריאיון לגל"צ כי הוא "מקווה שלא נצטרך לסגת מתכנית היציאה מהסגר או לעכב אותה" בעקבות בלימת הירידה בתחלואה בקורונה. לדבריו, מופעל לחץ בתוך קבינט הקורונה להמשיך בהקלות בעקבות המצוקה הכלכלית, אך הוא הדגיש כי יש לפעול בזהירות ולראות את השפעת ההקלות על התחלואה. גם ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הזהירה בגל"צ כי "פתיחת חנויות הרחוב עלולה להוביל לסגר שלישי". 

לפי נתוני משרד הבריאות, 754 מקרי קורונה מאומתים חדשים אובחנו אתמול מתוך 39,699 בדיקות. שיעור הבדיקות החיוביות הוא 2%. סך החולים הפעילים בישראל הוא 9,406, מתוכם 353 חולים במצב קשה ו-154 מונשמים. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 2,597. במרכז הרפואי לגליל נקבע מותה של חולה בת 31, שסבלה ממחלות רקע והובאה למחלקת הקורונה בבית החולים ממעון לצרכים מיוחדים בצפון.

פעולות המשטרה לאכיפת תקנות הסגר. צילום: דוברות המשטרה

בוקר טוב חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות. יש עליכם לחץ פוליטי?
"יש לחץ בקבינט של ראיית הצרכים הכלכליים. אנחנו לא אוהבים את זה וחושבים שצריך לפעול בזהירות ולראות את ההשפעה המצטברת. אני מקווה שלא נצטרך לסגת מתכנית היציאה מהסגר או לעכב אותה. תמיד אפשר לחזור אחורה, אף אחד לא אוהב את זה. אפשר לעכב את המעבר הלאה לשלבים מתקדמים יותר. כל זה, כמובן, מותנה במגמות התחלואה". 

אני מבין שרה"מ ביקש לגבש הגבלות נוספות?
"התבקשנו לראות אם אנחנו יוצאים מהסגר בצורה אחידה בכל המקומות והערים, בצורה דיפרנציאלית שהכרנו בתכנית הרמזור. ההגבלות הן במסגרת מה שהצענו, אין עוד הגבלות מיוחדות מעבר למה שאנחנו מציעים. הגבלה יכולה להיות רק עיכוב בהתקדמות, למשל כמו סגירה או צמצום של הלימודים במערכת החינוך, אבל כולנו ערים לצורך של הילדים להיות ביחד. או לעצור דברים או ללכת ולתת הקלות רק במקומות שבהם התחלואה מאפשרת את זה".

דוח אמ"ן יומי על מצב התחלואה בקורונה בישראל by maariv on Scribd: