משרד הבריאות הודיע הבוקר (חמישי) כי בעקבות העלייה החדה בתחלואה ביוון, ולאחר שהמדינה החליטה על הטלת סגר כללי בשלושת השבועים הקרובים, מסתמן כי ככל הנראה היא לא תיכלל ברשימת המדינות הירוקות בעדכון הרשימה שיכנס לתוקף ביום 10.11.202. המשמעות: חובת בידוד תחול על מבקרים שיחזרו מיוון לישראל החל מיום 17.11. במשרד הדגישו כי הודעה מסודרת בנושא תצא רק לאחר חתימת מנכ"ל המשרד על הצו. 

ישראלים בנתב"ג יום לפני הסגר קרדיט אבשלום ששוני

בשבועות האחרונים ישראלים רבים עקבו בדאגה אחרי התחלואה ההולכת ומתפשטת ביוון והאפשרות שתהפוך למדינה אדומה, שאף הובילה את ראש הממשלה, קיריאקוס מיצוטקיס, להכריז על עוצר לילי באזורי התחלואה, ביניהם גם אתונה. מגבלות תנועה יחולו באזורים נוספים. שני אזורים בצפון יוון, קוזאני וקסטוריה, נמצאים בסיכון הגבוה ביותר וסגר מקומי שם כבר נכנס לתוקפו. 
כזכור, בשבוע שעבר נפגש שר החוץ גבי אשכנזי נפגש עם מקבילו הקפריסאי, ניקוס חריסטודילידיס, במהלך ביקורו המדיני באתונה. בסיום הפגישה מסר השר הקפריסאי כי תישקל כניסת תיירים ישראלים לקפריסין, באם נתוני התחלואה ימשיכו לרדת. בנוסף, אשכנזי נפגש גם עם ראש ממשלת יוון ושר החוץ היווני וביקש גם מהם לאפשר כניסת תיירים מישראל למדינה, למרות התחלואה המתפשטת והאפשרות שיוון תהפוך  למדינה אדומה.