האם נמצאה הדרך לחקיקת החוק הצרפתי?  יו''ר מפלגת רע''ם, חבר הכנסת מנסור עבאס, עורר סערה כשאמר שאינו פוסל תמיכה בחוק אשר ימנע את העמדתו לדין של ראש ממשלה במהלך כהונתו. עבאס אמר היום (חמישי) בשיחה עם מעריב כי "לא אומר שנתמוך, ולא אומר שנתנגד. כל מקרה נבחן לגופו לפי מה שמשרת את טובת הכלל והחברה". לדבריו, הוא אינו שמאל ואינו ימין וגישתו היא עניינית ומקצועית בלבד.

עמדתו של עבאס גררה האשמות כי אינו פועל בתום לב אלא מתוך עסקה שנרקמה בינו לבין ראש הממשלה נתניהו. "אין שום ברית ואין שום דיל ביני לבין נתניהו, ההתנהלות שלי שקופה וגלויה", מסר עבאס.

נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)

האפשרות על דיל שנסגר בין ראש המפלגה הערבית לבין ראש הממשלה מגיעה לאור הודעתו של נתניהו כי הוא מתכוון להגיע ביום שני הקרוב לדיון בוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית, שבראשה עומד עבאס. על כך אמר חבר הכנסת: "כל ראש ועדה בכנסת היה רוצה שהדרג הבכיר ביותר ישתתף בדיון בוועדה שבראשותו". עבאס טען כי במידה ולא יצליח לקדם את נושא מיגור הפשיעה במגזר הערבי, יפרוש מהחיים הפוליטיים: "אם לא אצליח לתרום בסוגיה של חיים ומוות, מה יש לי לחפש שם".

יו''ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן העלה לעמוד הפייסבוק שלו סרטון תגובה לעבאס, עם דבריו של האחרון ורשם: "ברית האחים מתחזקת, הרשימה הערבית המשותפת מתכוונת לסדר לביבי חוק צרפתי כדי לרסק ביחד את מדינת ישראל".

בסרטון נשמע עבאס כשהוא עונה לשאלת המראיין "אם נתניהו יבקש ממך תמיכה באחת החקיקות החשובות לו, למשל החוק הצרפתי למניעת משפטו, תתמוך?", על כך ענה עבאס: "לא התבקשתי לכך אבל כל דבר בעתו. כשתגיע הצעה כזו, נדון בה".

אין זו הפעם הראשונה שעבאס מואשם בדיל פוליטי עם נתניהו. בשבוע שעבר, הועלו האשמות נגד יו''ר רע''ם לאחר שתמך ביריב לוין, יו''ר הכנסת, כשביטל את ההצבעה שעברה במליאה בנושא הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא עסקת הצוללות בתמורה לתקצוב נוסף לחברה הערבית. על כך טען עבאס: "זה לא נכון, הכסף הועבר לפני כל הפרשה".