"עמדתו לא השתנתה": היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש אתמול (חמישי) את עמדתו באמצעות פרקליטות המדינה בכל הנוגע לאפשרות מתן חוות דעת מטעם ההגנה לראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל אשר הרצאת הזום שאותה העביר עומדת במרכזה של ראייה חדשה לכאורה שנבחנת בתיק הרצח.

תלמידת ביה"ס של תאיר ראדה: "אם זדורוב היה רצוח - זה אותי"

"לבקשת בית המשפט הנכבד חזר ושקל היועץ המשפטי לממשלה את עמדתו באשר לאפשרות מתן חוות דעת להגנה על ידי ראש המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל", כתבה הפרקליטות בתגובה והדגישה כי " לאחר בחינת הדברים עמדת היועמ"ש לא השתנתה והוא סבור שיש להימנע מהפניית הנושאים הנדונים בתיק לחוות דעתו של ד"ר קוגל".

בין הנימוקים: הקושי הכרוך בכך שהמכון לרפואה משפטית נתן בעבר חוות דעת לטובת התביעה ניגוד עניינים למעשה. בנוסף טוענים בפרקליטות כי ניתן להעיד מומחים מן החוץ במימון המדינה וזאת על פי הצעתו של ד"ר קוגל בעצמו במכתב שהעביר מטעמו ובו מוצעים ארבעה שמות של מומחים מהעולם.

תאיר ראדה ז''ל (צילום: רפרודוקציה)
תאיר ראדה ז''ל (צילום: רפרודוקציה)

כזכור, מאבקו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה ז"ל בדצמבר 2006 בקצרין, חזר בתחילת השבוע לבית המשפט העליון. באולמו של השופט חנן מלצר התקיים דיון בבקשתו של עו"ד ירום הלוי להעיד את ד"ר חן קוגל בשנית מטעם ההגנה.