עם כניסת הסגר ביוון לתוקף, לישראלים המבקשים לנפוש בחו"ל, יש עכשיו אפשרות ליעד חדש ללא צורך בבידוד: איי סיישל הודיעה היום (שבת) כי ישראל היא מדינה ירוקה ותינתן אפשרות לישראלים להגיע לנופש ללא צורך בבידוד. התנאי יהיה הצגת בדיקת קורונה שלילית שנעשתה 72 שעות לפני הטיסה עם ההגעה לאיי סיישל ומילוי הצהרת בריאות.

ישראלים בנתב"ג יום לפני הסגר קרדיט אבשלום ששוני

ממשרד החוץ נמסר כי בהמשך להנחיית שר החוץ גבי אשכנזי ומנכ"ל משרד החוץ, פעלה שגרירות ישראל בניירובי, בירת קניה, לקדם את הפיכת ישראל למדינה ירוקה בסיישל. בזכות פעילות השגריר וצוות השגרירות, סיישל העבירה את ישראל למדינה בקטגוריה 1 (מדינה ירוקה).

המשמעות היא כי ישראלים יוכלו לבקר במדינה ללא צורך בבידוד, כל זמן שימלאו טרם יציאתם מישראל טופס הצהרת  בריאות הכוללת גם תוצאת בדיקת מטוש שלילית התקפה ל-72 שעות מראש. שגריר ישראל בקניה, עודד יוסף, המאומן גם על סיישל, מסר: "שמחים על החלטת ממשלת סיישל לאפשר לישראלים לבקר במדינה ללא צורך בבידוד״.

שגריר ישראל בניירובי, עודד יוסף עם צוות אייר סיישל בטיסת הבכורה הישירה מסיישל לישראל בנובמבר 2019 (צילום: שגרירות ישראל בניירובי)
שגריר ישראל בניירובי, עודד יוסף עם צוות אייר סיישל בטיסת הבכורה הישירה מסיישל לישראל בנובמבר 2019 (צילום: שגרירות ישראל בניירובי)

בעקבות ההודעה הדרמטית, חברות התעופה איייר סיישל וארקיע, יתחילו לטוס במהלך החודש בין שתי המדינות. נציגי חברת התעופה של סיישל פנו לשגרירות ישראל בקניה ומסרו כי לאור ההתפתחויות בכוונתם להתחיל להפעיל מספר טיסות בין המדינות כאשר הטיסה הראשונה תצא מסיישל ב -17.11 ותמריא חזרה לסיישל עם תיירים ישראלים ב -18.11. מספר טיסות נוספות כבר נמצאות בקנה בעיקר לקראת חנוכה. 

ארקיע הודיעה כי בעקבות הפיכת סיישל למדינה ירוקה, יופעלו החל מה-24 בחודש טיסות לאי האקזוטי. הטיסות ייצאו מנמל התעופה בן גוריון בכל יום שלישי במטוסי איירבס-321 של החברה ומחירי הטיסות יהיו החל מ-499 דולר (489 דולר באתר האינטרנט של החברה). ארקיע הודיעה שתציע מושבים משודרגים במחלקת האקונומי בתוספת של 5 דולר ויוצעו גם חבילות לשבעה לילות.

"עם ההודעה הדרמטית של האי סיישל האהוב על התייר הישראלי, הצבנו טיסות. נערכנו עם תכניות מסחריות לסט יעדים שאנו צופים שיהפכו לירוקים ואנו ערים לרצון ולביקושים הרבים של הציבור הישראלי לצאת לחופשה בחו"ל", ציין מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, עוז ברלוביץ.