אחרי ניצחונו של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארה"ב, הודיע הערב (שבת) נשיא ארה"ב המכהן דונלד טראמפ כי הוא אינו מקבל את תוצאות הבחירות והמשיך לטעון לזיופים והונאת בחירות, ללא ביסוס. דקות לפני ניצחונו של ביידן, צייץ טראמפ בטוויטר: "ניצחתי בבחירות האלה, בפער גדול!".

טראמפ אף הבטיח כי כבר ביום שני הקרוב הקמפיין שלו יפתח בהליכים משפטיים נגד התוצאות. עורכי הדין של קמפיין טראמפ ערכו מסיבת עיתונאים בה טענו לשורת כשלים ואי סדרים בבחירות, למרות שלא הציגו הוכחות או ביסוס לטענותיהם. טראמפ הוא הנשיא הראשון מזה 28 שנה שלא נבחר לכהונה שנייה. 

כזכור, טראמפ מיהר להכריז על ניצחון כבר בליל הבחירות, בזמן שספירת הקולות עוד הייתה בעיצומה. באותו זמן התוצאות החלקיות נטו לטובתו והעניקו לו יתרון על פני ביידן, אך ככל שהתקדמה הספירה הפער בין השניים הצטמצם. טראמפ טען שמדובר בזיופים - למרות שההפרשים הם תוצאה של שיטת הספירה. הקולות הראשונים שנספרים הם הקולות מהקלפיות של יום הבחירות, שם קיים רוב לרפובליקנים, ואילו רק לאחר מכן נספרות ההצבעות המוקדמות בדואר, שם רוב המצביעים דמוקרטים.

למרות זאת, טראמפ ממשיך לטעון שהבחירות זויפו ואף עתר לכמה בתי משפט במדינות שונות, אך לא הציג שום הוכחה לכך. גורמים רשמיים בוועדת הבחירות האמריקאית אף הודיעו כי אין שום הוכחות או עדויות להונאת בחירות או זיוף קולות. כעת נותר לראות האם הנשיא ימשיך להתבצר בעמדתו ויסרב לפנות את הבית הלבן ולאפשר העברה מסודרת של השלטון. 

הנשיא דונלד טראמפ טוען להונאה בבחירות. צילום: רויטרס 

בניגוד לטראמפ, בעולם קיבלו את תוצאות הבחירות בשמחה ומנהיגים רבים בירכו את ג'ו ביידן וקמלה האריס על הניצחון. הנשיא לשעבר, ברק אובמה, כתב: "ביידן יתמודד עם שורת אתגרים יוצאי דופן שאף נשיא חדש לא ידע מעולם". ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה, בירך את ביידן והאריס על הזכייה בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "אני ממתין בציפייה לקראת העבודה המשותפת איתכם". 

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בירך את ביידן על הניצחון והוסיף: "ארה"ב היא בעלת בריתנו החשובה ביותר ואנו מצפים לקראת העבודה הצמודה לקידום יעדינו המשותפים". גם נשיא צרפת עמנואל מקרון בירך את ביידן והאריס על הזכייה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "יש לנו הרבה עבודה לעשות כדי להתגבר על האתגרים של היום, בואו נעבוד ביחד". 

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בירכה את ביידן והאריס ושר החוץ הגרמני כתב: "טוב שסוף סוף יש מספרים ברורים ואנו מצפים לעבוד עם ממשלת ארה"ב הבאה. אנו רוצים להשקיע בשיתוף הפעולה שלנו לקראת התחלה חדשה טרנס-אטלנטית, חוזה חדש".