תוצאות ההצבעה בבחירות לנשיאות ארה"ב עוררו סערה במערכת הפוליטית הישראלית, ובמפלגת הליכוד מנסים להתרגל כעת למציאות החדשה, בה חברו הטוב של רה"מ בנימין נתניהו, הנשיא דונלד טראמפ, כבר לא יישב בבית הלבן. שר החינוך יואב גלנט התייחס הבוקר (ראשון) לתוצאות, ואמר ב-103FM: "מדינת ישראל מחזקת כל נשיא אמריקאי שהעם בחר אותו. העוגן האמיתי שלנו בארה"ב זה האהדה של העם".

נאום הניצחון של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

המגישים - גולן יוכפז וענת דוידוב - שאלו אותו על האיחור המשמעותי בפרסום הודעת הברכה של ראש הממשלה, וגלנט השיב: "אני אומר מה דעתי אני בטוח שזו גם עמדתו של רה"מ, נשיאים אמריקנים דמוקרטים ורפובליקנים יצרו ברית אסטרטגית ארוכת שנים עם ישראל, ואני שמח שזה המצב".

האם זה סופו של עידן נתניהו?
"בנימין נתניהו הוא אדם שצמח וגדל בישראליות בפוליטיקה הישראלית עשרות שנים ולא הבליח אליה בארבע השנים האחרונות והציבור בישראל יודע להעריך את הישגיו ומגבה את זה פעם אחר פעם בבחירות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב לתוצאות בארה"ב: "ג'ו ביידן ידיד ישראל עוד מאז שנבחר לראשונה לסנאט בשנת 1972. אני מברך אותך, אדוני הנשיא הנבחר, על קבלת אמון העם האמריקאי. אני בטוח ששיתוף הפעולה הפורה יימשך גם בתקופתך, כולל במאבק המשותף מול נגיף הקורונה".

חבר הכנסת ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "ישראל קיבלה מהנשיא טראמפ 4 שנים מדהימות, שנים שננצור בליבנו אשר יזכרו לנצח. בהצלחה גדולה לנשיא הנכנס ג׳ו ביידן, ישראל תעשה הכל כדי לשתף עימו פעולה למען הצלחת העמים ולמען המשך השותפות המיוחדת בין ישראל לארה״ב. התגובות המתריסות של יריבינו הפוליטיים פשוט מיותרות, נדע לעבוד עם ביידן".

ח"כ שלמה קרעי כתב בחשבון הטוויטר שלו סדרת ציוצים בנושא, כאשר הראשון עסק בנשיא טראמפ. "תודה לנשיא טראמפ, החבר הטוב ביותר שהיה לישראל אי פעם. יחד עם רה"מ נתניהו, הוא העביר את השגרירות לירושלים, הכיר ברמת הגולן, זרק את הסכם הגרעין עם איראן, הכיר בירושלים כבירת ישראל, הפסיק את המימון לרשות הטרוריסטית והביא לחתימת 3 הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערביות. תודה".

בציוץ השני כתב: "פַּלְגֵי מַיִם לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה' עַל כָּל אֲשֶׁר יַחְפֹּץ יַטֶּנּוּ" (משלי כא). יחסי הידידות המופלאים שרקם נתניהו עם ארה"ב, מושרשים עמוק בקונגרס ובדעת הקהל ואינם תלויי ממשל. אני מברך את הממשל החדש בנשיאות ג'ו ביידן ומייחל שתימשך מדיניות העמידה האיתנה לצד ישראל. בהצלחה".

בתוך כך, ח"כ אסנת מארק, לעומת זאת, אמרה בראיון ב"כאן" , כי "זה בוקר קצת עצוב. לראות את השמאל שמח ככה, אך עדיין סופרים וגם בית המשפט שם מעורב. גם אנחנו בליכוד סבלנו מדברים דומים, ויש עדיין פרוטוקולים שלא ראינו. איך היינו 61 ואז פתאום ירדנו ל-59 מנדטים. תהיה תקופה קשה להתיישבות ולהסכמי השלום שרצינו להשיג".