התובעת בתיקי ראש הממשלה נתניהו, עורכת הדין ליאת בן ארי, לא תגיש מועמדות לתפקיד פרקליט המדינה, כך נודע היום (ראשון) ל"מעריב". בן ארי משמשת כמשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית ופרקליטת מחוז תל אביב. על פי פרסומים אמרה בן ארי למקורביה כי אין בכוונתה להתמודד על התפקיד מאחר ויש לה פעילות רבה עם אחריות לניהול תיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בן ארי מסרה כי "כמו כל הפרקליטים בארגון, אני שמה את מבטחי בכך שהליך המינוי יביא לבחירת פרקליט המדינה הנכון מבין המועמדים הראויים לתפקיד". עוד הוסיפה "אני בטוחה כי המועמד שייבחר יוכל לאתגרים הרבים הניצבים בפני פרקליטות המדינה".

גורמים משפטיים מסרו ל"מעריב" כי ממילא סיכוייה של בן ארי לזכות בתפקיד היו פחותים, נוכח התנגדות עזה מצד גורמים המזוהים עם ראש הממשלה, כמו גם מועמדות בולטת ומובילה של שלמה למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים המועדף, כך נראה, על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. אולם, גם מועמדותו מעוררת אי נחת מצד גורמים שאינם שותפים להשקפת עולמו של היועמ"ש.

נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)

בתוך כך, אמש הסתיים רישום המועמדות לפרקליט המדינה. עד כה לא פורסמו שמות המועמדים באורח רשמי, אולם ידוע כי מועמדים ספורים הגישו את הטפסים בנציבות שירות המדינה. בין אלו שהגישו מועמדות, נמנים עוה"ד אייל בסרגליק שייצג את אלאור עזריה, סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) עו"ד משה סעדה ועו"ד טלי גוטליב, שייצגה לאחרונה אזרחית פרטית שנחשדה בהטרדה לכאורה כלפי ליאת בן ארי. שני שופטים בית משפט מחוזי הגישו גם הם מועמדות לתפקיד פרקליט המדינה, השופט ירון לוי והשופטת מיכל אגמון גונן. גם עו״ד עופר ברטל הגיש מועמדות לתפקיד פרקליט מדינה. כרגע ידוע על מועמדים - שלושה אנשי מערכת, שני שופטים, שלושה עורכי דין.

בנוסף הוזכרו שמות נוספים שאינם נמנים על הפרקליטות, אך ישנה תמימות דעים כי ההעדפה היא לאדם "מתוך המערכת". מלבד למברגר, הוזכר שמו של פרקליט מחוז חיפה עמית אייסמן כבעל סיכויים מוגברים לקבל את המינוי וכן נעשו פניות לעוה"ד ציון אמיר ועוה"ד אורי קינן. עם זאת, ההערכה היא שאם לא יוגשו שמות רבים, עשויה לעלות הצעה יזומה של הוועדה בראשותו של מנדלבליט להמשיך ולפנות לעורכי דין מהמגזר הפרטי ושופטים בכירים כדי שיסכימו להציג את מועמדותם. זאת, כאשר ראש הממשלה עצמו יהיה מנוע ככל הנראה בעיסוק בסוגיית הפרקליט הבא, עקב הסדר ניגוד עניינים.