עוד טלטלה במשרד: המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו הודיע היום (ראשון) לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולמנכ״ל פרופ׳ חזי לוי, על כוונתו לסיים את תפקידו לאחר 13 שנים כמשנה למנכ״ל וכראש שירותי בריאות הציבור, זאת במהלך התפרצות נגיף הקורונה בישראל מאז תחילת השנה הנוכחית.

שר הבריאות אדלשטיין הודה לגרוטו: "מלבד העובדה שמדובר באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, פרופ' גרוטו הוא אדם עם לב ענק שנכון לסייע לכל אדם במצוקתו. פרופ' גרוטו היה נכס גדול למשרד במשך שנים רבות ואזרחי ישראל חבים לו רבות".

פרופ' איתמר גרוטו, ארכיון (צילום: צילום מסך מערוץ הכנסת)
פרופ' איתמר גרוטו, ארכיון (צילום: צילום מסך מערוץ הכנסת)

המנכ״ל  שוחח עם פרופ׳ איתמר גרוטו, והודה לו מאוד על תרומתו רבת השנים הן בתחום המקצועי והן בתחומים וארגונים רבים במערכת הבריאות. נזקפת לו זכות גדולה על כל עבודתו רבת השנים במערך בריאות הציבור , הן בצה״ל הן באקדמיה וכמובן במשרד הבריאות. המנכ״ל איחל לו הצלחה רבה והמשך תרומה לציבור.

הסכסוכים המתוקשרים

כזכור, גרוטו היה בלב המאבק בנגיף הקורונה מאז התפרץ בארץ בשנה החולפת. במהלך התקופה הסתבך בכמה פרשיות ביניהן מתן האישור להימנעות מבידוד למילארדר טדי שגיא, והיה שותף לכמה סערות במהלך הדיונים בוועדת הקורונה בכנסת, לצד אי הסכמות עם הדרג הפוליטי, עליהן חטף אש, גם מכיוונו של מנכ"ל המשרד לשעבר, משה בר סימן טוב שקרא לו להתפטר.

איתמר גרוטו, משה בר סימן טוב (צילום: אבשלום ששוני,יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר גרוטו, משה בר סימן טוב (צילום: אבשלום ששוני,יונתן זינדל, פלאש 90)

במהלך ועדת הקורונה בסוף חודש שעבר, התגלע עימות חריף בין פרופ' גרוטו לח"כ מיקי לוי (יש עתיד), לאחר שהאחרון הפנה שאילתא לגבי הפעלת צימרים. "למה לא פותחים צימרים?", צעק לעבר גרוטו, שהשיב לו בצעקות: "תפנה לקבינט הקורונה! חוצפן!". מיקי לוי המשיך להתרעם, ותמונת הוידאו של גרוטו, שעלה לדיון באמצעות אפליקציית זום, נסגרה. יו"ר הוועדה סיכם: "לא הגיוני שאדם בעל תפקיד ציבורי לא יגלה אורח רוח במענה לשאלות לגיטימיות".

פרופ' איתמר גרוטו בוועדת הכלכלה. צילום: ערוץ הכנסת

נציין כי גרוטו היה בין הגורמים במשרד הבריאות שדחף לסגר מלא, ובין היתר, בתקופת הגל הראשון תמך אף בסגירת המרכולים וחנויות הנוחות.