החורף כבר כאן וזה אומר שהגיע זמן המרקים. לכבוד העונה הגשומה, הסבירה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM מהם היתרונות התזונתיים של סוגי המרקים השונים והסבירה גם מה עמדתה בנוגע לאבקות המרק.

לדברי התזונאית, כל שתייה חמה מחממת את מרכז הרעב והשובע במוח ותורמת לירידה ברעב ל-20 דקות לפחות, אבל המרק משביע יותר מכל שתייה חמה, כי הוא מכיל גם סיבים תזונתיים.

כמה מילים על סוגי מרקים שונים: 

מרק ירקות – עתיר בסיבים תזונתיים וויטמין A. בממוצע מכיל 15 קלוריות למצקת, אפשר לאכול ולשלב בנוסף לארוחות בזמן הדיאטה חופשי במשך היום, נפלא גם במקום שתייה חמה.

מרק עוף (וירקות) – מכיל קצת ברזל מהעוף, בממוצע מכיל 20 קלוריות במצקת, גם אותו אפשר להוסיף באופן חופשי ובלי לספור בזמן הדיאטה. תוספת לארוחת צהריים או ערב.

מרק עדשים או אפונה – עשיר בברזל, בוויטמין B, במגנזיום, בסיבים תזונתיים, וגם בחלבון צמחי. בממוצע מכיל 140-100 קלורית למצקת, תלוי כמה סמיך המרק. 2 מצקות כאלו יכולות לבוא במקום ארוחת ערב/צהריים, אפשר להוסיף פרוסת לחם קל וגם סלט ירקות טריים להשלמת הוויטמינים.

מרק עגבניות (ללא אורז) – עשיר בליקופן שהוא נוגד חמצון חשוב, בממוצע מכיל 20 קלוריות במצקת, אפשר להוסיף חופשי לארוחת צהריים/ערב, או במקום שתיה חמה. אם יש תוספת של כשתי כפות אורז למנה של שתי מצקות זה מסתכם ב-90 קלוריות, כלומר מרק כזה יכול להיות במקום לחם בארוחת ערב, במקום תוספת בארוחת צהריים דיאטטית, או במקום ארוחת ביניים.

מרק כתום (שמכיל בטטה) –  עשיר בוויטמין A, מכיל בממוצע 35 קלוריות במצקת. מנה של שתי מצקות יכולה לבוא במקום ירקות אפויים בארוחת צהריים או במקום 2 פרוסות לחם קל בארוחת ערב. מנה או שתיים של מרק כזה גם אפשריות במקום ארוחת ביניים בדיאטה.

ומה לגבי אבקות המרק? כשכתוב עליהן במפורש 'רכיבים טבעיים בלבד' הן עשויות מעמילן עם תבלינים ואין בהן שום דבר שמזיק לבריאות. אבקות המרק האחרות לא מומלצות מבחינה בריאותית. בכף אבקת מרק יש רק 50 קלוריות, שתי כפות אבקת מרק לסיר שלם זה עניין שולי ולא בעייתי. והמלח? אבקת המרק ממילא מחליפה תוספת של מלח למרק, כך שהתוצאה הסופית היא כמות מלח שקולה עם או בלי אבקת מרק.