ועדת חוץ וביטחון של הכנסת דנה הבוקר (שני) בחשיפת התנאים לחתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות הערביות. יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, אמר: "מכל הפרטים שפורסמו ואושרו על ידי לשכת ראש הממשלה עולה שנתניהו ואנשיו ידעו חודשים לפני ההסכם שהעסקה של המטוסים היא חלק מהעסק, וכדי למנוע מידיעת הציבור וכדי להסתיר ממערכת הביטחון - הוא פשוט שיקר. למה הוא לא עירב את שר הביטחון?".

החשש הכי גדול של ישראל: הדרישה של דובאי שעלולה לפגוע במאזן באזור

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

סגן ראש המל"ל, ראובן עזר, השיב: "ההבנות שהושגו עם ארה"ב סיפקו ביטחון ארוך טווח וישמרו את ביטחונה ויתרונה הצבאי של ישראל בעשורים הקרובים. לא היה שום משא ומתן חשאי, לא הייתה שום הסכמה מצד האמירויות על התנאי של מכירת המסוקים בתמורה להסכם".

שר הביטחון לשעבר, ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם), אמר: "שולחים אנשים בשמו של הפוליטיקאי כדי לא לומר אמת. למשרת ציבור צריך להיות עמוד שדרה, אבל הטענה שלי היא לפוליטיקאי שמשחית את המערכת הציבורית". יו"ר הוועדה, ח"כ צבי האוזר, יצא להגנתו של עזר: "לא לנהל דיון עם פקידי ציבור כאילו הוא פוליטיקאי".

ראש היחידה לתכנון אסטרטגי במשרד הביטחון, יגאל אוסטנובסקי, אמר: "ההבנות הושגו בעבודה מאומצת של משרד הביטחון ומבטאות מחויבות אמיתית וארוכה של הממשל האמריקני לוודא שידה של ישראל תהיה על העליונה".

ראש מחלקת תיאום במשרד החוץ דור שפירא בדיון בוועדת חוץ וביטחון, הוסיף: "אם היו הבנות ביטחוניות טרם חתימה ההסכם עם האמירויות בנוגע למכירת מטוסי F35 - אנחנו לא הכרנו אותן ושר החוץ לא הכיר אותן". ח"כ האוזר חתם את הדיון באומרו כי "הוועדה אינה רואה בדברים שנאמרו ממצים ובכוונתה לקיים דיון נוסף".