רגע לא ייאמן נתפס במצלמת המחשב, כאשר במהלך שיעור זום בעיר סאו פאולו שבברזיל, חבורת פורצים נכנסה אל הבית של הפרופסור, לקחה את בתו כבת ערובה ואיימה לפגוע בהם במידה ולא ישתפו פעולה. האירוע ההזוי התרחש בשבוע שעבר בשעות הערב המאוחרות, בזמן שהפרופסור מריו קנדידו סנטוס, בן ה-51 העביר שיעור במתמטיקה מול 20 סטודנטים שנאלצו לצפות באירוע המבהיל. צפו בתיעוד מרגעי הפריצה:

פורצים נכנסו לבית של פרופסור במהלך שיעור זום (צילום: מתוך טוויטר)

שתי גברים ושלושה נערים השתתפו בשוד בביתו של סנטוס ונלכדו בעדשת המצלמה. בסרטון אפשר לראות את המורה, פרופסור באוניברסיטה הפרטית בעיר, נצפה מדבר עם תלמידיו, בזמן שהכנופיה נכנסה לחדר בסערה. אחד הגברים שם את ידו על פיו של המורה, בעוד האחרים איימו עליו מילולית והחלו לחטט בביתו ולחפש אחר חפצים יקרי ערך. בשלב מסוים, הם הניחו בד לבן על פניו על מנת לחסות אותן ולבסוף, הסתירו את המסך והתיעוד הקשה, שנמשך 2:12 דקות נגמר. 

בראיון שערך סנטוס אחרי האירוע עם כלי התקשורת המקומיים, הוא סיפר כי הוא שמע את הפורצים נכנסים ואומרים: "תהיו בשקט, זה שוד. אנחנו הולכים לנקות את הבית שלך, איפה הבת שלך? איפה הכסף? איפה כל שאר החפצים?". בזמן שהאירוע ההזוי התרחש, בתו של סנטוס, בת ה-23 שהייתה בחודש השמיני להריונה, נלקחה כבת ערובה בפשיטה. הם כיסו את עיניה וקשרו את ידיה לכיסא שהניחו במטבח הבית, ולאורך כל האירוע הם צעקו אל עבר אביה: "או שתמסור לנו את הכסף, או שנפגע בבתך". 

אך עם זאת, חבורת הפורצים כלל לא ידעה כי האירוע תועד במצלמת המחשב אל מול עיני התלמידים של סנטוס, שהזעיקו מיד את המשטרה. כאשר הם הגיעו למקום, אחד החשודים נכנע, בעוד האחרים ניסו להימלט דרך הדלת האחורית של הבית. לבסוף, המשטרה הצליחה לעצור את כל החשודים, שהיו בן 21, בן 18 ושלושה נוספים בני 16. בנוסף, השוטרים מצאו צעיר נוסף מחוץ לבית, שנחקר בימים אלו בחשד למעורבות בשוד. המשטרה הצליחה להחזיר את כל הציוד הגנוב מהבית שכלל שעונים, טלפונים ניידים וכסף מזומן. בזמן כתיבת שורות אלו, החשודים נמצאים במעצר.