ראשי סיעת יהדות התורה, הח"כים יעקב ליצמן ומשה גפני, קיימו הערב (שני) פגישה עם יו"ר הכנסת יריב לוין, בעניין הגדלת קנסות הקורונה, דבר אליו הם מתנגדים נחרצות. פגישה זו מגיעה בהמשך לפגישתם אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשניים צפויים להמשיך וללחוץ לשנות את החוק. הפגישה בין השלושה הייתה קצרה, והסתיימה מהר. בסיומה, הוחלט להסיר את חוק הקנסות מסדר היום "ולהמשיך לדון בו".

מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "הטענה כאילו הממשלה הורידה מסדר היום את חקיקת העלאת הקנסות על הפרת ההנחיות היא חסרת שחר. הממשלה תקדם את החקיקה על הגדלת הקנסות".

חברי הכנסת החרדים בתום ההצבעה (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
חברי הכנסת החרדים בתום ההצבעה (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

כזכור, הצעת החוק להגדלת הקנסות למפרי הנחיות הקורונה אושרה בממשלה ובקבינט הקורונה ואף הייתה אמורה לעלות לדיון בכנסת, אף הדבר נדחה בשל התנגדות הסיעה החרדית. חברי הקבינט אישרו את הגדלת הקנסות על הפרת הנחיות הקורונה, למרות התנגדותו של שר הפנים אריה דרעי ושל חברי המפלגות החרדיות. ועדת השרים לענייני חקיקה הייתה אמורה להתכנס כדי לאשר את הצעת החוק להגדלת הקנסות, כאשר הכוונה הייתה להביא אותה להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, אך בשל התנגדות החרדים הדבר נדחה. 

לפי הצעת החוק, יוגדל הסכום המרבי של הקנסות שניתן להטיל בשני סעיפים שונים: הראשון - הפרת איסור הפעלה של מקום הפתוח לציבור או בית עסק – הקנס יוגדל מסכום של 5,000 שקלים כפי שקבוע היום, ל-10,000 שקלים; השני - קיום אירוע, מסיבה, כנס, טקס, פסטיבל, מופע בידור או מופע אומנות בניגוד לתקנות, יחד עם האיסור על פתיחת מוסדות חינוך – מסכום של 5,000 שקלים כפי שקבוע היום ל-20,000 שקלים. 

במפלגות החרדיות נרשמה התנגדות נחרצה להעלאת הקנסות. שר הפנים אריה דרעי הצביע בקבינט נגד ההצעה ואילו יו"ר ועדת חוקה, ח"כ יעקב אשר, איים כי יקבור את ההחלטה לכשתגיע לוועדה בראשותו להכנה לקראת קריאה שנייה ושלישית. סיעתו, יהדות התורה, הודיעה גם היא כי תתנגד לחוק העלאת הקנסות. בעקבות התנגדות הסיעה הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ייפגש עם נציגי הסיעה ובשלב זה חוק העלאת הקנסות לא יעלה להצבעה במליאה.

יו''ר ועדת הכספים, חה''כ הרב משה גפני אמר כי "הנהלת שובו והצוותים החינוכיים עושים עבודת קודש לתלמידים, שבלעדיהם לא היו יודעים מה זה 'שמע ישראל'. לצערנו, המדינה מפלה אותם לרעה לעומת מוסדות אחרים, כנראה בגלל שהם פועלים לקירוב תשב''ר לאביהם שבשמים. אנחנו נעשה הכל בתקצוב, בפיתוח ובהחזקת מוסדות החינוך של שובו''.

''זה הרבה יותר ממאבק כלכלי, זה מאבק מדי שנה והתמודדות עם הגידול והפיתוח של המוסדות, כל העת בתי הספר של רשת 'שובו' נמצאים בחסר, הם מעסיקים מאות מורים ומורות הנוסעים מרחקים אדירים בשביל ללמד את ילדי ישראל תורה, וברוך ה' רואים תוצאות בקרב בני הנוער וזו החובה שלנו לסייע ולעזור'', הוסיף סגן שר התחבורה, הרב אורי מקלב.