חברת אבטחת המידע ESET דיווחה על הונאה חדשה המופצת בוואטסאפ בימים אלה, ומבטיחה לישראלים אייפונים במתנה. "אנו חוגגים את ההשקה המוצלחת של אייפון 12 על ידי מתן 3000 טלפונים בחינם", נכתב בהודעה.

על פי הפרסום, כל אחד יכול להשתתף פעם אחת בלבד, הכמות מוגבלת וההשתתפות אינה עולה דבר. כל מה שצריך הוא להקליק על הלינק ולהתחיל את התהליך.

לאחר שהגולשים הקליקו על הלינק, הם קיבלו הודעה כי שמחים לבשר לו שהעיר שלו יכולה להשתתף בפעילות ומוצגות בפניו מספר שאלות של כן או לא.

הונאת האייפונים (צילום: צילום מסך)
הונאת האייפונים (צילום: צילום מסך)

הגולשים שהשיבו על השאלות מקבלים הודעה בה נכתב: "מזל טוב אתה זכאי ל-iphone 12 בחינם. איך להשיג את זה?". בהמשך, הם מתבקשים להפיץ את ההודעה הלאה על מנת להמשיך להשתתף ולזכות בפרס.

בתחתית המסך מופיעה חלונית מפייסבוק, שכוללת תגובות של אנשים שזכו (לכאורה) בפרס המדובר, זאת כדי לחזק את האמינות של העמוד והפעילות

הונאת האייפונים (צילום: צילום מסך)
הונאת האייפונים (צילום: צילום מסך)

בחברת אבטחת המידע ESET מציינים עוד כי אמנם הקישור יכול להיראות אמין, אך כאשר יקליקו עליו הגולשים הם יגיעו לאתר מזויף שמבקש מהם לענות על מספר שאלות שנראות כמו שאלות התאמה והעלאת אמינות הפעילות - "האם היה לך פעם אייפון?", "האם היית ממליץ על אייפון למשפחה וחברים".

בהמשך, הם יתבקשו להפיץ את ההודעה לחמש קבוצות או 20 חברים בוואטסאפ ולאחר שיעשו זאת, יוכלו לבחור צבע של מכשיר, למלא את הפרטים האישיים לטובת קבלת הפרס. מבדיקה שערכנו עולה כי משהו בעמוד אליו מגיעים אינו תקין, ולא הצלחנו להשאיר פרטים.

בחברה הדגישו: "חשוב לזכור כי ברגע שגולש מגיע לאתר אינטרנט מסוים, יכולים להמשיך ולרדוף אחריו בתכנים פרסומיים וזו דרך לצבוע קהל. עצם הבקשה לשתף את התוכן עם חברים נוספים מחזקת את התנועה לעמוד הזה. חשוב מאוד להיות מודעים ולא לשתף פעולה עם פעילויות שטוענות כי הן מחלקות לכם בחינם מתנות שוות. בדרך כלל מדובר בהונאה".