טרגדיה בדרום: צעירה בת 23 נפלה היום (שלישי) מגובה רב אל מותה לאחר שנשענה על סורגים שהתנתקו ממקומם בקומה שלישית בבניין במצפה רמון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ראשוני וביצעו בה פעולות החייאה, שבסופן נאלצו, כאמור, לקבוע את מותה.

חובש רפואת חירום במד"א שמעון יפרח ופרמדיק מד"א, שמעון שי אקנין, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הצעירה שוכבת בסמוך לבניין המגורים כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. סיפרו לנו שהיא נשענה על גדר ונפלה מגובה של כ-10 מטרים. ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בה פעולות החייאה ממושכות שבסופן לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה במקום".

הבניין במצפה רמון (צילום: ללא)
הבניין במצפה רמון (צילום: ללא)

בחודש אוגוסט נהרג גבר בן 30 לאחר שנפל מגובה באתר עבודה ברחוב חזון אי"ש בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול ראשוני וביצעו בו פעולות החייאה, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. 

חובש בכיר במד"א, שמריהו ירט, סיפר אז: "כשהגענו לאתר הבנייה ראינו פועל שוכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מחבלה רב מערכתית קשה לאחר שנפל מגובה של חמישה מטרים. מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

פראמדיק מד"א שמעון אקנין מספר על האירוע. צילום: מד"א