הסרת החוק להפיכת אילת ל"אי ירוק" מסדר היום בכנסת, הביאה לתחושות קשות בעיר ולביקורת קשה כלפי הממשלה. בעוד הפוליטיקאים מתעמתים על הצעת החוק ולא יכולים להגיע להסכמות על החוק, שצפוי לאפשר את פתיחת המלונות, תושבי העיר קורעים תחת המשבר הכלכלי. בראיון ל-103FM לבן כספית וינון מגל, סיפר אורי שיש, נהג מונית תושב אילת, על המצב הקשה בו נמצאים התושבים, שרובם הגדול עובד בתחום המלונאות. 

ינון: שלום אורי שיש, מה העניינים?
"יותר גרוע לא יכול להיות"

ינון נהג מונית תושב אילת. אין עבודה?
"העיר התמוטטה, לא מתמוטטת, התמוטטה כלכלית. דיברנו לפני כמה חודשים בתחילת הקורונה, העיר קטסטרופה".

בן: לפני שאנחנו ממשיכים. הייתה אתמול דרמה בכנסת. שר הבריאות היה אמור להגיש הצעת חוק 'איים ירוקים', היה דיון מאוד סוער והוא משך את ההצעה ולא הגיש אותה כי הוא לא קיבל ערבויות שבתי מלון אחרים לא יפתחו. אילת בת ערובה?
"אני לא מהחסידים של ראש העיר אבל מה שתכננו לעשות היו צריכים לעשות בתחילת הקורונה. את אילת להפריד לגמרי, יש לה שתי כניסות, יכלו עם קצת משאבים וכסף, אנחנו היינו צריכים להיות אי ירוק מההתחלה וכל מי שמגיע לפה לבוא לעשות בדיקה מהירה, להיכנס. כי מה קורה היום בעצם? בתי מלון סגורים אבל הווילות להשכרה פתוחות והעיר פתוחה לכל מי שרוצה לבוא, אז מה זה משנה כבר? למה לא עושים בדיקות? אחד שמגיע לווילה עם חברים שלו לסוף שבוע, לא יכול להיות עם קורונה? הוא לא נבדק. אף אחד לא חשב על זה, או שאתם פותחים או שאתם סוגרים, אתם לא עושים מה שבא לכם. אני לא מעורב בפוליטיקה הארצית".

בן: יש הבדל בין משפחה בווילה לבין מאות משפחות במלונות.
"יודע מה? שעיריית אילת תקבל את ההחלטה ותחיל את הריבונות בעיר. אנשים פה, עד לפני הקורונה היו 0-25 אחוזים מהמשפחות מתחת לקו העוני, יש היום פי 3. יש אנשים שאין להם מה לאכול. העסקים הקטנים, זה לא עסקים שמגלגלים 100 מיליון שקל בחודש, מגלגלים 300 אלף שקל בשנה, זה להרוויח 12 אלף שקל בחודש, אם זה מוניות, מסעדות, קיוסקים, גם את זה אין להם".

בן: כמה אתה מרוויח?
"במקרה שלי באמת, אני לא איש ליכוד ובחיים לא הצבעתי לימין אבל אני בסדר כי הצהרתי גבוה ואני מקבל גבוה. מי שהצהיר נכון מקבל נכון".

ינון: זה פוליטי לא? החליטו שמצרפים כל מיני ערים ותקעו את אילת?
"רוצים לפתוח את טבריה, צפת וירושלים ותקעו אותנו, אבל העיר אילת חייבת להיפתח. מה אנחנו שייכים לירושלים לטבריה לנהריה ולחיפה. לאילת יש שתי כניסות. אם מחר יש משהו ביטחוני טיק-טק סוגרים את העיר. גם אם אני אצא לאילת אני צריך לחזור לאילת ולעשות בדיקת קורונה".