אין ספק, STAR WARS SQUADRONS  הוא המשחק שחיכיתי לו מאז שהייתי ילד קטן שחלם להיות לוחם חופש עבור המורדים ולהשתתף בקרבות אפיים ברחבי הגלקסיה נגד האימפריה המרשעת – ואני שמח להגיד שהוא עמד בכל הציפיות.

המשחק Star Wars: Squadrons (מלחמת הכוכבים: הטייסות), מציב אתכם בעמדת הטייס של כל צי חלליות הקרב של המורדים (הרפובליקה החדשה בימינו) או של האימפריה הגלקטית ומציג גם קמפיין יחיד עם סיפור עלילתי שאירועיו מתרחשים לאחר "שובו של הג'די" ומוד אונליין נהדר ומהנה בצורה יוצאת מן הכלל, אך לצערי עם מעט מאוד אופציות לבחירת סוגי הקרבות

בכלל אני יכול להגיד בבטחה שהמוצר שפותח על ידי Motive Studios ומופץ על ידי EA (Electronic Arts) אפשר לי את חוויית המשחק הטובה ביותר שהייתה לי עד כה, ואני משחק לא מעט שנים. חשוב לשים לב שאני לא מגדיר אותו כמשחק הכי טוב שנתקלתי בו, אלא החוויה הכי טובה וריאליסטית לכל משחק, בטח שמדובר במשחק שתומך במציאות מדומה (VR). 

הסיפור העלילתי, שארוך יחסית למשחקים בז'אנר שמתמקדים יותר באונליין וקרבות רב משתתפים, מאפשר לכם גם להכיר את השליטה בחלליות, שיותר מורכבת ממה שהורגלנו בעבר, ולבקר בכמה מהאתרים המרהיבים ביותר בחלל של עולם מלחמת הכוכבים, עם אסטרואידים, ערפיליות, ואפילו קרב באטמוספירה של אחד מהכוכבים, כל זה שלעצמו שווה את הרכישה. במהלך מוד השחקן היחיד אתם מתחלפים בין טייסת "ואן גרד" של הרפובליקה החדשה ובין "טייטן", הטייסת של האימפריה הגלקטית, שהמטרה היא להפעיל או להרוס את הפרויקט החדש של הרפובליקה: "סטאר-הוק".

אני חייב להודות שלא התרשמתי מהקו העלילתי, אבל הוא משני, בעיקר שאתה שם את קסדת ה-VR ונכנס לעולם הזה במלואו. חצי מהזמן היה לי קשה להקשיב לדיאלוג כי הוקסמתי מהדרויד שמתקן לי את החללית שהסתכלתי מאחורה, ולפעמים סתם חלמתי בהקיץ שאני מרחף בחלל. אתם לא תפגשו את דמויות המפתח מהסרטים הקלאסיים כמו לוק והאן סולו, אבל כן תפגשו כמה חייזרים מוכרים מהצי של הרפובליקה וכמה מכרים חדשים, חלקם משעשעים.

 העלילה היא לא הצד החזק של מלחמת הכוכבים: הטייסות, אבל הצד החזק שלו, שזה קרבות החלל, מהנה וממכר, גם אם אתם משחקים במסך שטוח או ב-VR. חשוב לציין שאתם גם מבלים חלק לא מבוטל בחלליות האם, ושאתם נמצאים במציאות מדומה זה מקבל תחושה אחרת לחלוטין.

נתחיל בשליטה בחלליות, ותדמיינו שאתם עושים את זה בזמן אמת ושלוח הבקרה נמצא מול הפנים שלכם, כי ב-VR ככה זה בדיוק. באפשרותכם, כמו בסרטים ובסדרות הרלוונטיות, לשלוט בכוח של הספינה ולהסיט לפי הצורך אם זה למגנים, למנועים או לכלי הנשק, שבמקביל תשלטו על ניווט ומהירות החללית. לכל חללית קרב יש את הפלוסים והמינוסים הרלוונטיים, חלק עם ניידות גבוהה להתחמק מטילים, חלק עם יכולת הפצצה מעולה וחלק עם מגנים ממש טובים, ושאתם משחקים עם חברים אונליין, זה נהיה חשוב עוד יותר הבחירה של כל אחד מהצוות כדי להשלים את המטרה. כמו במרבית המשחקים מהסוג הזה ניתן לשדרג את כלי הנשק והתפעול של החללית ככל שמתקדמים ברמה, אבל אין מה לדאוג כי אין רכישה באמצעות כסף חיצוני. בין חלליות הקרב שניתן לבחור יש את ה-X ווינג וה-Yווינג המיתולוגיים, ה-TIE FIGHTER, ה-TIE INTERCEPTOR ועוד.

כפי שאמרנו למשחק אין אופציות רבות ומעבר לקמפיין היחיד יש שני מצבי משחק עיקריים לאונליין: דוג פייט וקרבות צי. בדוג פייט ישחקו עד עשרה שחקנים, המפוצלים לשתי קבוצות של חמש, שהמטרה היא פשוט לחסל את חלליות הקרב של היריב. האופציה השנייה, ובה לדעתי תבלו את רוב זמנכם, שמה אתכם שוב בצוותים של חמש על חמש, רק שהפעם אתם צריכים להרוס לקבוצה היריבה את חללית האם, וכדי לעשות זאת תצטרכו קודם להתמודד עם הטייסת של היריב, לחסל את קו ההגנה שלהם ואז לתקוף את החללית של היריב, כאשר ההתקדמות לכיוון חללית האם של האויב נמדדת על פי יכולתכם לחסל את היריבים האנושיים שלכם בסוג של משיכת חבל אינטרגלקטית.

הקרבות יפים לעיין בדיוק כמו שהתרגלתם לראות בסרטים ובטלוויזיה, רמת הפרטים של חלליות הקרב, מבפנים ובחוץ, היא תענוג לצפייה ותפעול, אם אתם משתמשים ב-VR. כך גם הפרטים מסביב לכוכבי הלכת שאתם נלחמים מעליהם, בהחלט משהו שחיכיתי לו יותר מדי זמן.

עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של הכותר בישראל. STAR WARS SQUADRONS זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.