החשד להתעללות בתינוק בדרום: בית משפט השלום באשקלון האריך היום (רביעי) את מעצרו של האב החשוד בהתעללות בבנו בן הארבעה חודשים עד ליום ראשון. כמו כן, בתום חקירה, חוקרי משטרת ישראל עצרו את אמו של התינוק בחשד להתעללות ומחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרה. האם הובאה לחקירה במשטרת אשקלון מוקדם יותר היום לאור הממצאים שעלו מהבדיקות שנערכו לתינוק בבית החולים "ברזילי", שם הוא מאושפז במצב קשה עם חבלת ראש ונמצא בסכנת חיים. עוד נמסר, כי רשויות הרווחה מעורבות בפרטי האירוע. 

בהחלטתו להאריך את מעצר אבי התינוק, ציין השופט כי "הגם שיכל להסביר את סימני החבלה בקרקפתו של הפעוט, לא ידע או בחר שלא להסביר מאין אותם סימנים". "לא שמתי לב, מה אני יכול להגיד לך?", ענה האב לחוקרת המשטרה. תשובתו לא השביעה את רצונו של השופט שהחליט, כאמור, להאריך את המעצר. 

נציין כי בו בזמן שהאב הובא לדיון בהארכת מעצרו הוחלט לעצור גם את האם בתום חקירתה והיא תובא מחר לבית משפט השלום באשקלון, שם תבקש המשטרה להאריך גם את מעצרה.  עוד נעדכן כי במהלך חקירתו טען האב כי האכיל את בנו, ולאחר שהשכיב אותו על הבטן הלך לשירותים. לדבריו, לאחר זמן קצר הוא שמע קולות חנק. "רצתי לילד וראיתי שהוא כולו עם קיא וחיוור מאוד. הזמנתי מד"א ופינינו אותו לבית החולים". 

בחקירתה של האם היא ציינה כי לא נכחה באותו אירוע, ומצדה היא לא מאמינה שבעלה פגע בבנם. לדבריה, סימן הבצקת בראשו של בנה כבר זוהה לפני מספר שבועות, כאשר ביקשו מההורים להיות במעקב אחר הבצקת.

ניידת משטרה, אילוסטרציה (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה, אילוסטרציה (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות החקירה של ההורים באזהרה והחשד שעלה נגדם, טוענים בני משפחתם כי "מוקדם מדי לגזור את דינם של ההורים שרגישים מאוד לפעוט". לטענתם, "הפעוט ביקר בבית החולים איכילוב לפני כשבועיים והתגלתה בצקת בראשו. הרופא ציין כי מדובר בתופעה ידועה בקרב תינוקות ואמר שצריך לעקוב אחרי זה, אך לא מעבר. אין לנו ספק שההורים לא נגעו בילד לרעה".

עו"ד שרון וקנין, המייצג את ההורים, אמר: "מדובר בזוג הורים צעירים שהמשטרה חושדת כי הם פגעו בפעוט שלהם. ההורים מכחישים מכל וכל קשר לפגיעה בפעוט. הם ערים לכך שיש סימני חבלה על הפעוט, ובהחלט מסכימים שצריך לחקור את הנושא, אולם לטענתם אין להם קשר לכך. האב שנושא בתעודה של מעסה רפואי ניסה אתמול לטפל בבנו הפעוט וליווה אותו לבית החולים".

מהמשטרה נמסר כי החקירה נפתחה בעקבות הודעה של ביה"ח על כך מצבו של הפעוט, שהובא למקום ע"י הוריו. "הפעוט הושאר בבית החולים לבדיקות נוספות והאב עוכב לחקירה והועבר לתחנת המשטרה באשקלון. בעקבות מאמצי חקירה שנמשכו לתוך הלילה ואשר העלו ממצאים נוספים, הוחלט לעצור את אב ולחקור אותו באזהרה. נסיבות האירוע בחקירה", נמסר עוד. 

כזכור, בחודש שעבר נעצרו בני זוג מאזור השפלה, בשנות ה-40 לחייו, זאת בחשד להתעללות בבנם התינוק. כאמור, מספר ימים לפני הדיווח, הובא לבית החולים אסף הרופא תינוק כבן תשעה חודשים שסבל מפגיעות. הוא הובא על ידי הוריו, ובתום סדרת בדיקות שעבר, דיווח הצוות הרפואי של בית החולים למשטרה, על חשד להתעללות בתינוק מצד הוריו.

מהדיווח שמסר אז בית החולים עולה, כי על פי ממצאי הבדיקות שעבר התינוק, מסתמן חשד לטלטול של התינוק, במספר פעמים, ובגרימת נזקים, שיש בהם גם פגיעה בראשו. בעקבות הדיווח הגיעו השוטרים לבית החולים, אספו ממצאים, גבו עדויות מהצוות הרפואי וביצעו את מעצרם של ההורים.