דיאטה ואלכוהול הולכים ביחד? על השאלה הזו ענתה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM במהלך שיחה עם מאזינה. "שמתי לב שאם אני חורגת מהתפריט שלי ואני אוכלת משהו שלא מתאים לתוכנית שלי, יום למחרת אני ממש מיד מקזזת הירידה שלי היא ירידה ממש במיידי", אמרה המאזינה. "האם זה נכון שכשמקזזים מיד אחרי האכילה הירידה יותר מהירה?"

אם אכלת משהו שלא קשור לתפריט שלך ונניח אכלת 2,000 קלוריות. את רואה שעלית טיפה ולמחרת את אוכלת 700 קלוריות, כל מה שעלית יורד. אני חושבת שזה קשור למאזן הנוזלים בגוף ופחות לשומן כי בשביל שתעלי 100 גרם שומן את צריכה לאכול 700 קלוריות ליום יותר ממה שאת שורפת ולהפך. השינויים הגדולים יותר כשאת נשקלת יכול להיות בגלל צבירת מלחים מסוימת שירדה אצלך או משהו שקשור לעצירות.
"הגוף לא זוכר אם אכלתי משהו?"

עוף או ירקות - איזה מרק הכי בריא? | מאיה רוזמן מייעצת

הרעיון של הזיכרון לא קיים בעניינים של יום פה-יום שם. אחרי שהרבה שנים אדם היה במשקל מסוים ואז ירד, יהיה לו קשה לשמור על זה.
"לגבי אלכוהול, אני בדיאטת חלבונים. אני שותה בירה דובדבן, מה הכי מועדף מבחינת אלכוהול? יין אדום? ויסקי?"

שאלה מצוינת, ביין אדום יבש יש נוגדי חמצון שנוצרים בקליפה של הענבים בחשיפה לשמש ואחר כך יש להם יכולת להפחית את ההשפעה הרעה של הכולסטרול הרע בגוף ולהפחית סיכון למחלות לב. לבירה יש נוגדי חמצון אחרים שמפחיתים סיכון לסוכרת ומשפיעים לטובה על פעילות המוח. לוויסקי וודקה וכו' אני לא חושבת שיש את היתרונות האלה אבל כל אלכוהול בכמות קטנה יכול להפחית קרישיות בדם ולשפר זרימת דם מסוימת, והעניין הוא במינונים. כל עוד את רוצה כמות קטנה, זה יכול לעשות טוב. כמות גדולה זה לא טוב, כי הרבה אלכוהול משפיע לרעה על המוח, הכבד והוושט. כל דבר בכמות קטנה יכול להיות טוב, את יכולה לגוון.
"מבחינת אגוזים, מקדמיה מומלץ?

מצוין
"כמה?"

20 גרם מנת נשנוש.
"פשתן ושילוב צ'יה טוב לעצירות?"

לחלק מהאנשים זה עוזר.