ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, פנה לשרי התרבות והבריאות והציע מתווה לחידוש מופעי התרבות בעיר. חולדאי קרא לשרים חילי טרופר ויולי אדלשטיין להחזיר מיידית של פעילות מופעי ואירועי תרבות בשטח פתוח. כידוע, מאז פרוץ המשבר, הופסקו פעולות תרבות רבות המתרחשות בחללים סגורים, לרבות הצגות תאטרון, הופעות מחול וקונצרטים. מעבר לפגיעה הקשה בקהל הצופים, חלה גם פגיעה אנושה בפרנסתם של האמניות, האמנים והעובדים בתעשייה.

נתניהו ושר התרבות חילי טרופר בהצהרה משותפת על עולם התרבות. צילום: לע"מ

במכתבו לשני השרים כתב ראש עיריית תל אביב כי "תרבות איננה מותרות. היא חיונית והכרחית לקיומה של החברה ולהבטחת קיומם בכבוד של העובדים בענף. משכך, יש להבטיח שגרת תרבות, תוך שמירה קפדנית על הנחיות בריאות הציבור. אני סבור כי הפעלת אירועי התרבות במתכונת שהוצעה מהווה פתרון הולם המאזן בין הצרכים השונים".

לדברי חולדאי, המתווה שהוא מציע ניתן ליישום באופן מיידי והעירייה ערוכה מבחינה לוגיסטית להוציאו לפועל וכך הוא אמור לפעול:

  • כל ההופעות יערכו רק באצטדיונים ובאמפיתיאטרונים פתוחים בנויים, כך שניתן יהיה לשלוט בהושבת הקהל על כסאות מסומנים, ושהוכשרו בהתאם לכללי התו הסגול.
  • הצופים יחולקו לקפסולות אשר ייכנסו משערים נפרדים, כאשר בכל קפסולה ישבו 20 איש ובין הקפסולות ישמר מרחק של 2 מטר.
  • כניסת הקהל לאיצטדיונים תתרחש באופן מדורג ובזמנים שונים על מנת למנוע התקהלות של צופים בשערי הכניסה לאיצטדיון.
  • בכניסה למופע תתבצע מדידת חום, בשטחי האיצטדיונים והאמפיתיאטרונים יוצבו עמדות לשטיפת ידיים, תאי השירותים ינוקו היטב, ובכניסה אליהם יוצבו פקחים לשמירה על כמות המשתמשים.
  • הצופים יעטו מסיכות במהלך כל ההופעה.
  • הנהלת האיצטדיונים תדאג לפקח על כניסת ויציאת הקהל למופע וממנו, סידורי הישיבה, שמירת המרחק, מדידת החום, הניקיון, ועטיית המסיכות.

עוד מציעה עיריית תל אביב, כי כדי לבחון את היתכנות המתווה, היא תערוך פיילוט באצטדיון בלומפילד - הופעת מוזיקה בהשתתפות קהל בהתאם להיקף שיאושר. 

כזכור, מאז פרצה מגפת הקורונה, נאסר לערוך מופעי תרבות המוניים, מה שגרם למכה כלכלית אנושה לחלק ממוסדות התרבות ורבים מעובדי הענף. בעקבות זאת פרצו מחאות שדרשו למצוא מתווה להחזרת התרבות, אולם עד כה לא אושרה אף הצעה לכך.  הצעה דומה לזו של חולדאי כבר עלתה בעבר, ואף אושרה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם בסופו של דבר גל התחלואה השני מנע את חזרת האמנים לבמות.