הממונה בפרקליטות מחוז תל אביב, ניר גנצ'רסקי, הביע לפני ימים אחדים את התגדותו לבקשתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, לקבל לידיו חומרי חקירה מפרשת 4000, במסגרת התביעה שהגיש נגדו עד המדינה בפרשה זו, ניר חפץ.

דברי השר אוחנה במליאה, קרדיט: ערוץ כנסת

כזכור, חפץ תבע את אוחנה לאחר שזה, בתקופה שכיהן כשר המשפטים, ניצל את חסינותו וחשף מעל בימת הכנסת פרטים חסויים ומביכים מחקירתו של חפץ, בסיומה מונה לעד מדינה בפרשה.

אוחנה ביקש לקבל לידיו כמה מחומרי החקירה בפרשה, לדבריו מכיוון שהם קריטים לניהול הגנתו בתיק, אך כאמור בקשה זו נדחתה. בתשובת הפרקליטות נכתב: "אין לאפשר מצב שבו עד המדינה ייחשף לחומרים מתיק החקירה, ובכך ישובש ההליך הפלילי".

עוד נכתב כי "בין האינטרס הציבורי בשמירה על תקנות ההליך הפלילי ובין זכותו של נתבע לקבל חומרי חקירה, האינטרס הציבורי גובר. הדברים נכונים מקל וחומר שעה שמדובר בנתבע שאין לו כל זיקה להליך פלילי".

בקשתו של אוחנה הייתה למתן צו גילוי ועיון מסמכים, והוא ביקש להורות לפרקליטות להעביר לידיו את כלל חומרי תיק 4000 שנוגעים לחפץ. מדובר על כל חקירותיו במשטרה, חקירת עדה, תיעודי וידאו של החקירה ותמלילים, הסכם עד מדינה ועוד. אוחנה, שהגיש את הבקשה לפני כמה שבועות, טען כי החומרים קריטיים לניהול משפט הדיבה שלו.