יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, וטען כי בני הזוג נתניהו צרחו עליו בעקבות החלטתו למנות את אביב כוכבי כרמטכ"ל בשנת 2018. הליכוד סירב להגיב לטענותיו של ליברמן.

"עושים לה רצח אופי, מתעללים בחולה": העימות הסוער בסוגיית שרה נתניהו

הפוסט שפירסם ח"כ אביגדור ליברמן

קבינט הקורונה לא מתכנס, גנץ היום קורא לנתניהו לכנס אותו, כן פותחים לא פותחים, איקאה אמרה שתפתח, דחתה ב-24 שעות, הקניונים מתמרדים, מה אומר אדוני?
"זו הסיבה שנתניהו החליט להכריז על כל דיוני קבינט הקורונה כדיונים סודיים ל-30 שנה. מה הם כל כך סודיים ל-30 שנה? אנחנו יודעים שיש שם מחדל מתמשך, וכנראה שזה מה שרה"מ מנסה להסתיר. זה בדיוק מה שאמרת, אף אחד לא מבין כלום, מה נפתח ומה לא, מתי נפתח מה עם איקאה, ביג, חמישה ימי לימודים או ארבעה, קפסולות לפני הצהריים וערבובי אחרי הצהריים, פשוט יש אנדרלמוסיה, אין דין ואין דיין".

ולכן כדבריך פעם, כל אחד יעשה את מה שהשכל הישר מורה לו?
"לא, אני אומר שצריך להפעי שיקול דעת כי אני לא סומך על הממשלה הזו, שכל ההחלטות הן פוליטיות ולא על בסיסי מקצועי אלא קואלציוני, כל האכיפה מאוד סלקטיבית, בררנית, גם עכשיו אם תגיע למאה שערים הכל שוקק חיים, אין שום מגבלות, כל החנויות, גם רחוב, גם בתוך המבנים הכל פתוח, כל תלמודי התורה והישיבות פתוחות, חגיגה אחת גדולה. אז באמת קשה להאמין, אתה רואה שתושבי מג'דל שמס חוטפים את הגופה מבית חולים בצפת, אתה רואה בהר הבית 12 אלף פעילים אסלאמיים מוחים נגד נשיא צרפת בלי ריחוק חברתי ומסכות, אף אחד לא מזע להתערב, אי אפשר לסמוך על הממשלה הזאת".

אני זוכרת כותרת מאחד הימים לא זוכר איפה - ממשלה תקועה, עושה רושם שבאמת כאילו אמנם הוקמה ממשלה אבל אין כלום. אין מפכ"ל, אין פרקליט מדינה.
"זה לא תקועה, זה מישהו תוקע, אין תקציב, אין מפכ"ל, פרקליט מדינה ואין שגריר בצרפת, מדינה זניחה. אפרופו צרפת, אין קונסול כללי בניו יורק ועוד עשרות תפקידים, יש פה התפטרויות לאחרונה, האחרון זה משנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' גרוטו, זה באמת מישהו פה תוקע. אגב, מה שצריך לשים אליו לב, ואני מאוד מוטרד, בשנה הבאה אמורים להתחלף כל הקודקודים במערכת הביטחון, ראש שב"כ, מוסד ואמ"ן וצריך להתחלף אוטוטו, וראש מל"ל. אני גם מוטרד, אני מסתכל ממה שקורה במערכת הכללית ואני יותר מוטרד מכל מה שנעשה במערכת הביטחון. מזל שיש רמטכ"ל, ואפרופו רמטכ"ל, הסאגה שעברנו עם מינוי רמטכ"ל.

"אתה בוודאי זוכר, בסוף אוקטובר 2018, אבל אני חייב לציין, בחודש יולי 2018 הגיע אליי הרמטכ"ל אייזנקוט ואמר 'אני בעוד חצי שנה מסיים את תפקידי כרמטכ"ל, חייבים להתחיל בחיפושים אחרי המחליף וחייבים חפיפה. שאלתי אותו מה מינימום הזמן שצריך לחפיפה, והוא אמר לי חודשיים. בסוף אוקטובר אנחנו חייבים להיות עם רמטכ"ל, והוא אמר כן. גיבשתי מתווה, אולי בפעם הראשונה, הכי מסודר ושקוף, איך מתמנה רמטכ"ל בצה"ל. מחודש אוגוסט התחלתי בתהליך ובפגישות, התחלתי לדבר עם נתניהו ואני מרגיש שהוא מורח אותי. אמרתי לו שאי אפשר לדחות, זה בכל זאת צה"ל, זה ביטחון אזרחי ישראל. הוא התחיל לדבר איתי על זמיר, ואמרתי לו שהוא בחור מצוין אבל עוד לא בשל, ואני לא רוצה להגיד לך מראש כן או לא, ואני עושה את כל התהליך בצורה מסודרת, ומה שיוצא,  ובסוף המסקנה שלי הייתה כוכבי.

"אני מודיע שאני הולך למנות, ואני מקבל טלפון ויש צרחות וצעקות, ואני מכיר את ראש ממשלת ישראל כמה שנים ויודע שאם הוא צורח, סימן ששרה עומדת לידו, כי הוא צריך להוכיח שהוא עושה את הכל... אמרתי שאנחנו לפני מינוי בכירים במערכת הביטחון כולה, בצה"ל, ראש אמ"ן שזה תפקיד סופר רגיש, ראש שב"כ, מוסד, זה הכל אמור להתחיל מחודש הבא עד סוף 2021. אני מסתכל מה קורה עם המפכ"ל ונציב שב"ס, פרקליט מדינה, יועמ"ש, שגרירים. צה"ל לא יכול לשים מ"מ רמטכ"ל, ראש מוסד לשנתיים מפכ"ל משטרה, ראש שב"כ וראש מוסד".

איך הצלחת למנות את כוכבי אם רה"מ בהשראת רעייתו רצה למנות את זמיר?
"אמרתי שזה המועמד שלי, אם הוועדה מאשרת אותו אני שולח למזכירות הממשלה בקשה להעלות אותו להצבעה בממשלה, אם הוא לא היה רוצה אמרתי שלא יעלה אותו להצבעה. לא השארתי לו הרבה ברירות. אני חושב שהוא היה בעמאן בביקור אבל אצלי זה הבשיל".

אז זה היה עם כוכבי וזה עלול להשליך על המינויים הבאים, אבל בוא נעסוק ברשותך במה שהיה היום בכנסת או בכלל. שמעתי אותל אומר שרה"מ נתניהו יצרף את מנסור עבאס כשר בממשלתו הבאה, אך שהייתה היום הבצעה בכנסת על חוק קמיניץ אתה דווקא הצבעת עם הערבים. מי שעזר היום לערבים זה אתה עם ישראל ביתנו.
"אין לך מושג על מה אתה מדבר. א' אני לא הצבעתי".

ישראל ביתנו תמכה בהצעה?
"סליחה, היו כמה ח"כים שכנראה הצביעו. ב', אמרנו מלכתחילה שחוק קמיניץ עשה דייסה עם הכל. יש שם בעיות שונות שאי אפשר לערבב אותן. הבעיה של הדרוזים לא דומה לבעיה של החלקאים והיא לא דומה לבעיות במגזר הערבי".

אבל הוא הוריד ב-50% את הבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי.
"היו חייבים לעשות פה דיפרנציאציה. אני לא רוצה לפגוע בחקלאים שיושבים על גבול הלבנון ולא באלה שיושבים בעוטף עזה. ולא בדרום, בערבה ובאותם משקים ומושבים במרכז הארץ. אני לא רוצה לפגוע בדרוזים שמשרתים בצה"ל ונושאים בכל החובות, ולכן גם חוק קמיניץ בהחלט בלשון המעטה לא מושלם, ומי שהתייחב בבחירות בניגוד אליי לבטל את חוק קמיניץ זה היה הליכוד, רה"מ שדיברו, בנו מטה של החקלאים, אז אנו פה לפחות עקביים ואם באמת רציתם לטפל בבנייה הבלתי חוקית צריך לבנות מנגנונים שונים ולא לעשות סלט. אפרופו מנסור עבאס, אני לא זוכר מתי נציג תנועה אסלאמית מוזמן לריאיון בערוץ 20, היום הוא גם הופיע שם".

אתה באמת מאמין שהוא יקבל הצעה להיות שר אצל נתניהו?
"מה שאני יודע, יש הערכות שונות, אך אני רואה שאותה מפלגת רע"ם פתאום זוכה ליחס מאוד מועדף מראש ממשלתנו. א' ביוזמת הליכוד, מעלים ההצעת חוק להורדת אחוז החסימה...".

שאתה העלית כדי לתקוע את הערבים.
"ורע"ם כרגע הכי מעוניינים בהצעה הזו".

אולי הם רוצים להתפצל? אולי נתניהו רוצה להחליש את המשותפת?
"שנתיים רה"מ לא מופיע בפני אף ועדה בכנסת, השבוע הוא מופיע לגמרי במקרה בפני הוועדה של אותו מנסור עבאס למיגור האלימות במגזר הערבי. אני מסתכל על כל שיתופי הפעולה למשל בנושא כמו מינוי מבקר המדינה, חוק פיזור הכנסת, בין הליכוד לרשימה הערבית בנושא הבחירות לוועדה למינוי שופטים, נציג הכנסת, מה קרה באותה הצעה להקמת וועדת חקירה פרלמנטרית בנושא הצוללות שפתאום עבאס משתף שם פעולה עם יו"ר הכנסת מטעם הליכוד. יש פה שת""פ הדוק, שאני חור גם לאותם מאמרים של נתן אשל שפרסם אי שם בשנת 2019, על שיתוף הפעולה בין הליכוד לערבים".

אבל מכאן אני מבין שאתה שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה.
"אני לא מעריך את זה, אני רק אומר שלנתניהו אין שום קווים אדומים, אין לו בעיה לחצות אותם ולשתף פעולה עם רשימה אסלאמיסטית, הרי הם נציגים של התנועה האסלאמית במדינת ישראל, אם זה מדובר בהישרדות האישית. הוא עושה את זה כי אותתו מנסור עבאס אומר שאין לו בעיה עם פסקת ההתגברות, החוק הצרפתי".

הוא רוצה להיות ש"ס של המגזר הערבי. יש ויכוח עכשיו, יאיר לפיד מאשים את נתניהו בזה שהוא הזניח את היחסים עם הדמוקרטיים במהלך השנים, נתניהו נענה לו בצורה מאוד מנומקת כמה הוא נפגש איתם וחבר של ביידן. איפה האמת לתפיסתך?
"האמת היא שאנו צריכים לא להתערב, וחובתנו לקבל כל הכרעה שתתקבל בארה"ב ולשמור את התמיכה הדו מפלגתית בארה"ב כערך אסטרטגי, וצריך כמה שפחות לבלבל את המוח, צריך לזכור שיש שם כל הזמן שינויים באדמיניסטרציה, ויחד עם זאת הכרה בטוב מגיעה לנשיא טראמפ כי באמת הוא עשה כמה דברים שאף אחד אחר לא היה עושה, מחיסול קאסם סולימני, הכרה ברמת הגולן והעברת השגרירות לירושלים אז מגיע לו גם באמת תודה אמיתי כי הוא עשה כמה צעדים נועזים, אבל אין לנו שום עניין להתערב בתוך הפוליטיקה האמריקנית ולא להאשים, צריך לשמור על שני האגפים והמפלגות. לי יצא כמה פעמים להיפגש עם קמלה האריס, היא פשוט עם הבנה וידידה של ישראל, ואני לגמרי רגוע".