כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד לובה קזקביץ' בת ה-63. קזקביץ', מנהלת ה'גן ומשפחתון לובה" ברמת גן, הואשמה בהתעללות בקטין וריבוי עבירות של תקיפת קטין על ידי אחראי ב-11 פעוטות, וכן שיבוש הליכי משפט. שמעון אורן, אב לפעוט בגן, סיפר לגיא פלג וניסים משעל ברדיו 103FM כיצד נחשף הסיפור הקשה. "היה מצעד של ההורים למשטרה, כל זוג הורים בא לזהות את הילדים שלו בסרטונים", סיפר האב בראיון. 

"זה לא היה דבר כל כך פשוט לגלות", אמר עוד, "הרבה הורים בגן התחילו להרגיש בזמן האחרון שיש שינוי בהתנהגות של הילדים והתנהגות מוזרה בגן, היה ספציפית זוג הורים שהבן שלהם התלונן על אלימות חוזרת מצידה של לובה הגננת. כל הילדים בגן הם בני שלוש. הבן שלי הוא בן שבע חודשים רק. הוא גם סבל מאלימות. לצערי, בנושא הזה של ההתעללות אף ילד לא קופח". 



"זה משהו שאני לא מייחל לאף הורה. אנחנו סמכנו על האישה הזאת וממש החשבנו אותה כמו סבתא שלישית. אני חייב להגיד שחלק מההורים, עד שלא לא ראו את הדברים בעיניים, היה להם פשוט קשה להאמין. ואז אתה רואה את הדברים ואתה לא מאמין. זאת תחושת חוסר אונים שקשה לי לתאר אותה, שבה אתה מרגיש שהמקום שלך כהורה פשוט נלקח ממך. והיכולת שלך להגן על הילדים שלך, שזה האינסטינקט הכי בסיסי שלך כהורה, אתה מרגיש שנכשלת אבל אתה מבין, שזה יכול לקרות לכל אחד. ולוקח זמן להבין את זה. כל ההורים בגן, כולל אשתי ואני, וכל ההורים, כולם אנשים שאיכפת להם מהילדים שלהם", אמר האב. 

"מגיע לה עונש חמור", אמר אורן, "עונש שייצג את המעשים שהיא עשתה. שיהווה סוג של צדק מול המעשים שהיא עשתה. ושירתיע אחרים. זה העניין הכי חשוב. כי כמו שזה קרה בגן שלנו, זה יכול לקרות בכל גן אחר". 

פרשת ההתעללות ברמלה: סרטונים ממצלמות אבטחה (ארכיון)

על פי כתב האישום שהוגש היום עולה כי הנאשמת, במספר רב של הזדמנויות ובשלל דרכים, תקפה והתעללה הנאשמת בקטינים, השליטה בגן אווירה של טרור, לרבות בדרך של מכות, דחיפות, משיכות, צעקות והתנהגויות אלימות וכוחניות אחרות. "בין היתר, הטיחה הנאשמת את הילדים באופן שגרם להם להיחבט בראשם ובחלקי גוף שונים, הכתה אותם בפניהם, גררה ילדים על הרצפה, משכה בשערותיהם, משכה את ידיהם בחוזקה, השאירה קטינים קשורים בכיסאות אוכל ו-ב'סלקל' משך זמן רב, כיסתה את גופם וראשם של קטינים בגסות, השאירה קטינים לבדם ללא השגחה דקות ארוכות, האכילה תינוקות מאותם כלים ולא שמרה על רמת היגיינה נאותה ועוד" ,נכתב בכתב האישום.