חברת כאל מפרסמת היום (חמישי) את נתוני ההוצאות של הלקוחות הישראלים בימי חגיגות המסחר המקוון בימים האחרונים, ביניהם "יום הרווקים הסיני" ושופינג IL. בסה"כ רכשו הישראלים בכ-190 מיליון שקלים ביומיים. ביום הרווקים הסינים ביצעו הישראלים רכישות בהיקף של כ-110 מיליון שקלים באתרים בינלאומיים - גידול של כ-49% לעומת אשתקד. בנוסף, הוציאו הישראלים השבוע כ-80 מיליון שקלים באתרים ישראלים, כאשר עיקר הצמיחה מגיעה מאתרי האפנה אשר מציגים מכירות של קצת יותר מפי ארבעה ביחס לאשתקד.

סכום הרכישה הממוצע עלה השנה בשיעור ניכר, יחד עם יציבות בכמות העסקאות. נושא זה ממחיש יותר מכל את הביטחון של הישראלים בקבלת המוצרים ובהזרמת עסקאות בסכומים גבוהים. עיקר הגידול נובע מרכישות  באתרי האפנה שהציגו פי 5 מכירות מאשתקד ומעלייה בקניונים הווירטואליים (בעיקר AliExpress). ענף נוסף שמציג צמיחה משמעותית הוא ענף מוצרי התזונה והבריאות, כאשר היקף המכירות ביום החולף הציג מכירות של פי 3.5 מאשתקד.

פירוט העסקאות (צילום: כאל)
פירוט העסקאות (צילום: כאל)

חלקו הארי של הגידול השנה מגיע מכניסתם של קהלים חדשים לרכישה אונליין, כאשר השנה רכשו פי 2.5 לקוחות לעומת אשתקד. כניסה זו של קהלים ממחישה כי קניות האונליין באתרים ישראליים הפכה לשגרת חיים ולבילוי השופינג החדש של הישראלים.

כל חודש נובמבר מתאפיין בהנחות משמעותיות ובמבצעים משתלמים באתרי סחר בינלאומיים וישראלים. בהתאם למחקר שבוצע בחברת כאל, רכישות האונליין מצד לקוחות ישראלים יחצו החודש לראשונה את רף מיליארד השקלים. בכאל מוסרים כי ניכר שהתנהגות הלקוח הישראלי התפתה והפכה למחושבת, אחראית ואשר יודעת לזהות הזדמנויות ולתעל את הרכישות בהתאם לצרכים וליכולות הכלכליות.

פירוט העסקאות (צילום: כאל)
פירוט העסקאות (צילום: כאל)

אחיה פריד, ראש חטיבת שירותי תשלום בכאל, אמר: "חודש נובמבר הוא החודש החזק ביותר בשנה ברכישות אונליין ברחבי העולם והישראלים כמובן לא נשארים מאחור. כאל זיהתה מגמה ברורה בה ישראלים הכינו מבעוד מועד את סלי הקנייה, ורכשו אתמול בעיקר סביב השעה 10:00 בבוקר ושוב בשעות הערב 18:00-23:00, דבר אשר מוכיח כי הקונה הישראלי מחושב, אחראי ומזהה הזדמנויות. נראה שהמצב העולמי משנה גם את אופי הרכישות, כשאתרי האפנה הבינלאומיים בדרך להכפיל את עצמם בהיקף המכירות, והיקף המכירות מענף מוצרי התזונה והבריאות ישולש. הממצאים הללו מחזקים את מה שכאל צפתה: רכישות האונליין הכוללים של הישראלים בחודש נובמבר יחצה, לראשונה, את רף מיליארד השקלים, מה שמוכיח, שוב, כי שנת 2020 היא לא שנה טיפוסית בשום מובן".