למרות שבדק בית היא בדיקה חשובה מאין כמוה, נכון להיום רק 20-15 אחוז מהרוכשים שעתידים לעבור לדירה חדשה, מקפידים לעשות בדק בית. אמנם חשוב לבצע בדק בית גם בדירות חדשות, אך על אחת וכמה כשמדובר בדירות יד שנייה. למעשה רכישה של דירה יד שנייה מבלי לעשות בדק בית, היא טעות חמורה ביותר. המעניין הוא שכולנו מקפידים לקחת רכבים למכון על מנת לבדוק שלא מנסים למכור לנו חתול בשק ובכל זאת כל כך הרבה רוכשים בוחרים לוותר על הבדיקה החשובה כשהם עומדים לרכוש דירה ששוויה גבוה הרבה יותר משווי הרכב. 

החיסכון בטווח הקצר, עשוי לעלות ביוקר בטווח הארוך 
אם כבר הזכרנו את הנושא של בדיקת רכב לפני קנייה, חשוב שנדגיש כי עלות הבדיקה של הרכב מהווה לרוב כאחוז אחד בלבד משווי הרכב. העלות של בדיקת דירה לפני קנייה לעומת זאת, מהווה לא יותר משתי עשיריות האחוז משווי הדירה. זאת בזמן שמטבע הדברים, הנזקים שעלולים להתגלות בשלב מאוחר יותר, עשויים לגרור הוצאות הרבה יותר כבדות מכל הוצאה שתצטרכו לעמוד בה במקרה שבו רכשתם רכב הסובל מליקויים כאלו ואחרים מבלי לבדוק אותו לפני הרכישה. 

ואם רוצים לעשות בדק בית אך בכל זאת חשוב לנו לחסוך?
אין תחום תעסוקה אחד בישראל שלא הושפע בצורה משמעותית ממשבר הקורונה. אחד מהתחומים האלו הוא כמובן ענף הדפוס, שסבל מירידה משמעותית בהזמנות בחודשים האחרונים. רוני שלום (שם בדוי), הוא בעלים של בית דפוס תל אביב. בימים אלה הוא עומד לפני רכישה של דירה וגם הוא, בדיוק כמו רבים אחרים, מעוניין לבצע בדק בית אך מעוניין לא פחות להימנע מהוצאת מיותרות. הוא היה כמובן שמח להחזיק ברשת של בתי דפוס ולחשוב פחות על כל שקל שהוא מוציא, אך כיוון שהוא בעלים של בית דפוס תל אביב אחד בלבד, הוא לא יכול להרשות לעצמו לפזר כספים כאילו אין מחר. 

אם גם אתם נמצאים במצב דומה, אנחנו שמחים להציג בפניכם לסיום זוג דרכים מוצלחות שיאפשרו לכם ליהנות מבדק בית במחיר אטרקטיבי במיוחד:

  1. שאני אשלם? שהקבלן ישלם! - אם מדובר בדירה חדשה שאתם מעוניינים לרכוש מקבלן, יתכן מאוד שתוכלו לנצל את כוח הקנייה שלכם ולבקש מהקבלן (לפני הרכישה) שהוא זה שיהיה אחראי למימון הבדיקות. מובן שהחברה שתבצע את בדק הבית תהיה חברה שאתם תבחרו בה, אך כל העלויות יחולו על הקבלן. יתכן מאוד שהקבלן יסכים להכניס בחוזה סעיף שבו יתחייב לממן בדיקה שעלותה כ-2,000 שקלים בממוצע, כדי להגדיל את הסיכויים שתיסגר עסקה של כמה מיליונים טובים. 
  2. זה הזמן להתאגד – אם אתם עומדים להיכנס למבנה חדש, רוב הסיכויים שאתם לא היחידים שצפויים לאכלס אותו בקרוב. אם אכן כך הם פני הדברים, אין שום סיבה שלא תוכלו ליצור קשר עם השכנים העתידיים שלכם ותציעו להם להזמין ביחד חברה שמבצעת בדק בית. בדרך כלל התאגדות שכזו תאפשר לכם להוזיל את עלות הבדיקה. למעשה במקרים רבים התאגדות של עשרה עד עשרים דיירים בלבד, מובילה להנחה של מאות שקלים עבור כל דייר.