מנכ"לית 'קראון פלזה' אילת סוזן אהריש, ואחותה של אשת התקשורת לוסי אהריש שוחחה הבוקר (חמישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103fm על אישור חוק 'האיים הירוקים' שמאפשר לפתוח את בתי המלון בים המלח ואילת. בפתח השיחה, הסבירה אהריש את הנהלים של 'האיים הירוקים', ואמרה: "הקהל שיגיע למלונות באילת יידרש בבדיקת קורונה של 72 שעות טרם ההגעה".

היא ציינה כי "אנחנו נצטרך להיצמד להנחיות ולתקנות שבעצם הנחו אותנו באיים הירוקים, לא נראה לי שאם אנחנו נחרוג מההנחיות האלה יאשרו לנו את 'האי הירוק', כי זה היה התנאי, שאנשים יגיעו עם הבדיקות".

ועדת החוקה מאשרת את הצעת חוק האיים הירוקים

את קרובה של לוסי אהריש?
"אחותה".

די, סתם זרקתי. מנכ"לית 'קראון פלזה' אילת. אנחנו פה ואתם באילת.
"אנחנו באילת עם בשורה טובה, יחסית לאתמול, אתה יודע, הכול יחסי. אני מקווה שדברים לא משתנים מהרגע להרגע".

אתמול אחרי הרבה עיכובים ודרמות, סוף סוף אושרה פתיחת המלונות באילת ובים המלח בסגנון, מה שקוראים 'איים ירוקים', איי תיירות. ואגב, לפני כמה ימים שר הבריאות (יולי אדלשטיין) משך את זה ברגע האחרון, כי ניסו להתקמבן ולהכניס עוד מקומות בארץ, אבל מצד שני, עדיין המלונות סגורים, בגלל שיש צורך בבדיקות קורונה מהירות לפתוח את המלונות, תסבירי לנו את זה.
"היום הקהל שבעצם יגיע למלונות באילת נדרש בבדיקת קורונה של 72 שעות טרם ההגעה".

כאילו נסעו לחו"ל.
"בדיוק, כאילו נסעו ליוון, אותו דבר. ככה בעצם מתכוונים להפעיל את 'האיים הירוקים' באילת ובים המלח, שאני מקווה מאוד שזה באמת יביא איתו בשורות טובות, ואנחנו ניכנס לשיטה הזו מהר מאוד, ואנשים יגיעו מהר לאילת. אנחנו מאוד מקווים שאם סגרו את יוון, עכשיו יש את האופציה של אילת שזה טוב לנו".

ועכשיו בתקנות החדשות או בחוק החדש, יש הצעה לבדיקות מהירות שיהיו במחסום הצפוני בכניסה לאילת, השאלה אם כל אלה שיש להם בדיקות בנות 72 שעות, וכל אלה שהזמינו ועדיין לא התקינו את הבדיקות המהירות במחסום, האם אתם מתחילים להפעיל את בתי המלון גם בהיעדר בדיקות מהירות?
"אנחנו נצטרך להיצמד להנחיות ולתקנות שבעצם הנחו אותנו באיים הירוקים, לא נראה לי שאם אנחנו נחרוג מההנחיות האלה יאשרו לנו את 'האי הירוק', כי זה היה התנאי, שאנשים יגיעו עם הבדיקות. אני מאוד מקווה שזה לא יביא לבעיות, אבל במידה וכן, אנחנו נלמד להתמודד עם הכל. אני מאמינה שאילת גם תפעיל איזשהו דרייב מהיר כלשהו לטובת האורחים לבדיקות. אני רוצה להאמין שאנחנו נמצא את כל הפתרונות".


אני מניח שאת גם גרה באילת לאור התפקיד.

"נכון, עברתי מדימונה לאילת".

אילת זה כמעט הכל תיירות, וכשאין תיירות, אז אין עיר בעצם.
"נכון, אילת שוממת, אילת ריקה, לא נעים להסתובב במקום שהוא כאילו מנותק ולא מגיעים אליו. כפי שציינת, אילת היא עיר תיירות, שללא התיירות, אנחנו לא מתקיימים. אני אספר לך משהו אישי, ישבנו שלשום אצלי בבית לארוחת ערב, מספר זוגות. פתאום הסתכלתי על הזוגות, וראיתי שכולנו מובטלים של מלונאות. ואתה סופר שישה אנשים, אז אתה אומר, כמוך, בטח עוד רבים. זאת ממש הייתה מקריות שהסתכלתי על הסיטואציה וראיתי שכולנו מובטלים ממלונאות, וזו אילת".

החוק החדש יאפשר גם פתיחת עסקים או אטרקציות? מה בדיוק הכוונה לעשות חוץ מבתי המלון?
"נכון לעכשיו, לפי אתמול בחדשות, אטרקציות ומסעדות כנראה לא בשלב הזה".

מה עם האייס מול?
"זה אחד הקניונים שאני מאמינה שתאושר הפתיחה, כמו כל הקניונים בכל הארץ".

ריף הדולפינים?
"זו אטרקציה שלא".

זה למשל אני לא מבין.
"גם אני לא מצליחה להבין. אפשר להפעיל כל דבר, אבל אתה יודע, תגבילו כמות של אנשים בכניסה וביציאה, כמו שעשינו בחדרי האוכל במלונות. ניתן להפעיל כל דבר עם הגבלה של כמות אנשים, אז לא ייכנסו 20, ייכנסו עשרה, אבל תפעילו, תתחילו להניע, כי גם להניע לוקח זמן וחייבים להניע את העיר הזו כי היא מנותקת, פשוט מנותקת, כאילו מחשמל אפילו. וככה זה, ייקח הרבה זמן להפעיל ולהרים את כל האורות בעיר".

כמה חל"תניקים יש אצלך במלון?
"178".

כמה מתוכם ישראלים?
"בין 120 ל-130".

האחרים אלה אריתראים וכאלה או שגם ירדנים עובדים אצלכם?
"כן, גם ירדנים, אריתראים וסודאנים אנחנו מעסיקים. אתמול הייתה לי שיחה עם אחת מהעובדות הזרות, ושאלתי אותה, 'איך את מתקיימת, האם העמותה שעזרה לך בפעם הקודמת, עוזרת לך הפעם?', היא אמרה לי, 'הפעם לא'".

העובדים הזרים לא מגיע להם דמי חל"ת?
"לא".

לא חשבתי על זה.
"הסודאנים לא והאריתראים גם לא".

והירדנים, שעבדאללה ישלם להם, את אומרת.
"אנחנו משלמים להם די יפה, אני חושבת, יחסית למה שהם מקבלים בארץ שלהם. את הדאגות האלה, אני צריכה להסיר מלבי".