שבעה פקחים של הכוח הרב-לאומי (MFO), המפקח על הסכם השלום בין ישראל למצרים, נהרגו היום (חמישי) בהתרסקות בסמוך לחופי שארם א-שיח'. ההרוגים הם חמישה אמריקאים, אזרח צרפתי ואזרח צ'כי, כולם שליחי צבא. שליח אמריקאי אחד שרד את ההתרסקות ופונה לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. מהמרכז הרפואי נמסר כי הוא פונה כשמצבו בינוני-קשה, והוא סובל מפציעה רב מערכתית.

גורם ישראלי שתודרך על האירוע אמר כי נראה כי ההתרסקות הייתה תאונה, ועד כה אין אינדיקציה לכך שהמסוק הותקף. בהצהרת ה-MFO לא פורטו פרטים נוספים על ההתרסקות. מהודעת צה"ל נמסר כי הציע לשלוח צוות חילוץ לאתר ההתרסקות.

כוח המשקיפים MFO הוקם כדי לשמור על השלום בין ישראל למצרים במסגרת הסכם השלום המצרי-ישראלי משנת 1979. בשנים האחרונות וושינגטון בוחנת באיזו מידה על ארצות הברית לקחת בכך חלק, במיוחד כאשר התיאום הצבאי בין ישראל ומצרים התהדק. ב-MFO חברים 1,154 אנשי צבא מארצות הברית ומ-12 מדינות אחרות המשתרעים על שטח של יותר מ -10,000 קמ"ר בסיני. כ-452 מחברי הצוות הם אמריקאים. 

בהודעת משרד החוץ נמסר:  "המשרד מביע צער עמוק על מותם של שמונה אנשי כוח המשקיפים הרב לאומי בסיני בעקבות תאונת מסוק שארעה היום בצהריים.  כוח המשקיפים הרב לאומי מוצב בסיני מתוקף הסכמי השלום עם מצרים וזוכה להערכה רבה על פועלו".

שר החוץ גבי אשכנזי הוסיף: "אני שולח את תנחומיי הכנים למשפחות ההרוגים ומאחל החלמה מהירה לפצוע. תרומת הכוח הבינ"ל לשמירת היציבות הביטחונית באיזור חשובה מאין כמותה ואני מבקש להביע את תודתי למדינות הלוקחות חלק בסיוע לביטחון ושמירת השלום בין ישראל למצרים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מוקדם יותר היום, צה״ל הציע סיוע רפואי לפינוי פצועים מהתרסקות המסוק של כוח המשקיפים הרב לאומי בסיני. כחלק מהצעת הסיוע מסוק צה"ל ועליו לוחמי יחידת החילוץ 669 פינו לפני זמן קצר חייל אמריקאי פצוע מכוח המשקיפים שנפצע בהתרסקות לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בישראל".