"פתיחת בתי המלון באילת במתכונת הנוכחית היא חלמאות ואורחים רבים לא יגיעו לעיר", מתריעים בקלאב הוטל אילת לקראת הפעלת מתווה ה"אי הירוק" באילת ובים המלח לקראת סוף השבוע הבא.

"מה ההיגיון שמצד אחד, יוגשו ארוחות בחדר האוכל, ומטבע הדברים האורחים לא יהיו עם מסיכות בעת הארוחה ורק ישמרו על מרחק ובאותה העת לא ניתן יהיה לקיים הרצאה, כשכל אחד עם חובת עטיית מסיכות ושמירת מרחק?", בקלאב הוטל הקשו – "מה ההיגיון שאנשים יהיו בתוך הבריכה ללא מסיכות, אבל לא ניתן יהיה לקיים מופע באוויר הפתוח כשכל אחד חייב לעטות מסיכה?"

עוד מתריעים בקלאב הוטל, כי יש גם לפתוח תחת מגבלות משרד הבריאות מסעדות, בתי קפה וחנויות בקניונים. "במתווה הנוכחי אנשים יצטרכו לשהות רק במלון וללא אטרקציות. רק כדי להיות במלון, אורחים רבים עלולים שלא להגיע לאילת", ציינו בקלאב הוטל – "הרי בתי המלון יהיו 100% ירוקים, כי כל אורח יהיה חייב להגיע לעיר עם בדיקת קורונה שלילית וגם בתוך העיר ישהו רק אורחים בריאים".

במכתב ההתרעה ששלח עו"ד אוריאל פרינץ לשרי הממשלה, הוא מזהיר מפני ההשלכות הקשות הצפויות, אם לא יוחלט על מתווה שיכלול גם הרצאות, מופעים ואטרקציות."מובן, כי מלון באזור תיירות מיוחד הינו 'ירוק' יותר מכל האזור המיוחד ומכל העיר ומכל מדינה 'ירוקה', שכן 100% מהאורחים נבדקו ונמצאו שליליים לקורונה", הוא ציין – "זאת ועוד, מעבר לעובדה הברורה שהתרת הופעות והרצאות איננה בעייתית כלל מבחינה בריאותית ובוודאי לא ביחס לחדרי אוכל, בריכות ובתי תפילה, ובשעה שהכל נעשה במלונות באזור תיירות מיוחד (ולאורחי המתקן המלונאי בלבד), הרי היתרונות הכלכליים הגלומים בה, ברורים וניכרים".

קלאב הוטל (צילום: יח''צ)
קלאב הוטל (צילום: יח''צ)

לדבריו, "התרת הופעות והרצאות תיתן מזור, גם אם חלקי בלבד, לאומנים ואנשי במה, אשר נפגעו קשות כתוצאה ממשבר הקורונה". בהמשך מכתבו, צירף עו"ד פרינץ מכתב ששלחה חברת קרנות השוטרים בישראל, שאם לא יאושרו הרצאות ומופעים, יבוטל כנס גדול בהשתתפות כ-350 גמלאים של המשטרה, שאמור להיערך בסוף החודש בקלאב הוטל.

"להבנתנו, אין סיבה שלא ניתן יהיה לקיים הופעות או הרצאות, מאחר שהמתווה מבטיח כי כל השוהים במלון יהיו כאלו שנבדקו לפני הגעתם למלון. זו גם הסיבה שבגללה ניתן להפעיל חדרי אוכל ובריכות", צוין במכתב שנשלח לקלאב הוטל אילת. עוד ציינו מטעם המלון, כי אמורים להיערך כנסים נוספים שגם הם בסכנת ביטול, אם המתווה לא ישונה.

"קלאב הוטל מבקשת, כי הממשלה תתיר, לפי סמכותה בחוק, את הפעילויות האמורות, תוך שייקבעו מגבלות וכללים נוקשים להפעלת כל מתקני המלונות באזורי התיירות המיוחדים", הובהר במכתב לשרי הממשלה – "לעמדת קלאב הוטל, אי התרת הפעילויות האמורות, תפגע קשות במתווה של אזורי התיירות המיוחדים ואף תהפוך אותו לבלתי כלכלי, באופן שהמתווה כולו יהפוך לברכה לבטלה".