טקס הענקת פרסי אופיר מטעם האקדמיה לקולנוע ישראלי התקיים היום (שישי). הטקס, באופן חריג, התקיים ללא קהל והועבר באמצעות התכנית 'סוכן תרבות' בכאן 11.

הסרט הטוב ביותר לשנת 2020 הוא "אסיה". אסיה הוא סרט דרמה ישראלי, שנכתב ובוים על ידי רותי פרי-בר ומספר את סיפורה של אסיה בת ה-35, עולה ותיקה ואם חד הורית לויקה בת ה-17. בשל זכייתו, ייצג הסרט את ישראל בטקס פרסי האוסקר.

הזוכה בפרס השחקנית הטובה ביותר היא אלונה איב על תפקידה בסרט "אסיה". בסרט, אסיה שהפכה לאם בגיל צעיר מדי, מתקשה להבין ולקבל את ויקה המתבגרת. אסיה מעדיפה להתמקד בעבודתה כאחות בעוד ויקה מבלה את רוב זמנה עם חבריה.

השחקן שי אביבי זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "הנה אנחנו". בסרט, אהרון מקדיש את חייו לטיפול בבנו אורי. השניים חייהם יחד בשלווה ובהרמוניה, רחוקים מהעולם האמיתי. אבל אורי הוא אוטיסט וכעת, כמתבגר צעיר, ייתכן שהגיע לגיל שבו כדאי שיעבור לגור בבית לאנשים עם צרכים דומים לשלו. בדרכם למוסד, אהרון מבין שאורי אינו מוכן לפרידה והשניים יוצאים למסע בריחה ברחבי הארץ, מסע שישנה את חיי שניהם.

הזוכה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר היא שירה האס, על תפקידה בסרט "אסיה". הזוכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר הוא נועם אימבר על תפקידו בסרט "הנה אנחנו". ניר ברגמן, במאי הסרט "הנה אנחנו" זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר.

הסרט "אסיה" זכה גם בפרסים על הליהוק הטוב ביותר (אסתר קלינג), הצילום הטוב ביותר (דניאלה נוביץ'), העיצוב האמנותי הטוב ביותר (תמר גדיש), העריכה הטובה ביותר (נטע דבורקיס), האיפור הטוב ביותר (הילה אלקיים) והמוזיקה המקורית הטובה ביותר (קרני פוסטל).

דנה אידיסיס זיכתה את הסרט "הנה אנחנו" גם בפרס על התסריט הטוב ביותר. 

פרס עיצוב התלבושות הטובות ביותר הלך השנה לרייצ'ל בן דהן, בסרט "המתים של יפו". הפרס על עיצוב הפסקול הטוב ביותר הלך לאבי מזרחי, גיל תורן, יוסי אפלבאום ועודד רינגל, מתוך הסרט "המחשמלים". סרט התעודה הקצר הטוב ביותר הוא "גשם בעיניים". וסרט התעודה הטוב ביותר באורך של מעל 60 דקות הוא "לאה צמל, עורכת דין", אשר מועמדותו גררה ביקורות רבות