ה"ניו יורק טיימס" דיווח הלילה (שבת) כי עבדאללה אחמד עבדאללה, מי שהיה מספר 2 בארגון הטרור אל קאעידה ונחשב כאחראי על מתקפת הטרור נגד שגרירויות ארצות הברית בקניה ובטנזניה ב-1998, חוסל על ידי ישראל בטהרן, בחודש אוגוסט האחרון.

עבדאללה חוסל ב-7 באוגוסט השנה, יום השנה ה-22 לפיגועים בשגרירויות בהם נהרגו 224 בני אדם, כשנורה בידי שני מתנקשים רכובים על אופנוע ברחובות טהרן. הוא נהרג לצד בתו, מרים, שהיא אלמנתו של בנו של אוסאמה בן לאדן, חאזמה.

ה"טיימס" דיווח כי המתקפה בוצעה על ידי סוכנים ישראלים, שפעלו בהוראת ארצות הברית. עבדאללה היה תחת מעקב אמריקאי לאורך שנים, ונחשב למי שנמצא גבוה ברשימת הטרוריסטים המבוקשים של הממשל האמריקאי.

מסיבות שעדיין אינן ברורות, אל קאעידה לא הכריזה רשמית על מותו של עבדאללה. בכירים איראניים הסתירו את גופתו, ואף מדינה לא נטלה אחריות על חיסולו.

העובדה שמסתבר כי עבדאללה חי באיראן נחשבת למפתיעה, שכן איראן ואל קאעידה הן אויבות מרות. על פי שירותי המודיעין האמריקאיים, הוא חי באחד הפרברים של טהרן, באופן חופשי, לפחות מאז שנת 2015.

עוד דווח כי הוא זכה להגנה ממשמרות המהפכה, וחי תחת השם הבדוי "חביב דאוד". הזהות בדויה "חביב דאוד" הייתה של פעיל חזבאללה, כך, על פי העיתון, שייראה הגיוני שישראל תרצה בחיסולו.

הגורמים הרשמיים בישראל ובארצות הברית סירבו להגיב לדיווח ב"ניו יורק טיימס". איראן הכחישה את הדיווח ופרסמה הצהרה: "אף טרוריסט מאל קאעידה לא היה נוכח בשטחנו".