הלם לצד זעזוע: שעה אחת בלבד לאחר שהוגשו כנגד הרב נתנאל דרעי מהרבנים המוכרים בקהילת ברסלב באזור לוד, שתי תלונות על ידי שניים מתלמידיו בחשד שביצע בהם מעשים מגונים והטריד אותם מינית, מיהרו במשטרה לבצע את מעצרו של הרב ולהובילו לחקירה במשטרה. אתמול (שישי) הוא הובא לבית המשפט שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו.

מעצרו של הרב התקבל באקורדים צורמים ובהלם מחד לצד אכזבה וכעס מאידך. בעוד רבים ממאמיניו ותומכיו ההולכים בדרכו, הקימו זעקה בשעה שנעצר על ידי שוטרים בשישי בצהריים וטענו כי מדובר במעשה לא אנושי. "למה לעצור לפני שבת, למה לעצור?", כעסו, היו כאלה שהביעו כעס ואכזבה. "אם הדברים נכונים אז הוא לא ראוי להנהיג אותנו, התאכזבתי ממנו" אמרו.

הכל החל בשעות הבוקר שעה ששניים מתלמידיו של הרב בכולל בלוד, הגישו נגדו תלונות במשטרה בגין עבירות מין לכאורה שביצע בהם. מדובר ברב מוכר מאד בלוד והסביבה אשר במשטר אף מכנים את הקהילה סביבו כסוג של כת וזאת נוכח התמיכה והחיים תחת מרותו. בקהילת ברסלב שהרב דרעי נמנה עם ראשיה באזור השפלה הוא קובע כי יש לחתן נערות עוד לפני שיגיעו לגיל 16 זאת חרף האיסור בחוק לכך.

בהרצאותיו בפני נשים הוא נוהג להפנות אליהן את גבו, אולם כעת סבורים חלק ממאמיניו כי הפנה את הגב גם אליהם לנוכח חומרת החשדות המיוחסים לו.

כשעה לאחר הגשת התלונה הגיעו שוטרים אל אזור הכולל שלפו מתוכו את הרב והובילו אותו למעצר ולחקירה חרף ההתקהלות וההמולה שהקימו מאמיניו. בין תומכיו למתנגדיו פרצו עימותים מחוץ למבנה הכולל, והשוטרים נאלצו להפריד בין המעורבים.