בעקבות מגיפת הקורונה העולמית הרבה מאיתנו נשארים בבתים והיצירתיות גוברת. שני ברזילאים, שניסו למצוא דרך יעילה לעבור ממקום למקום מבלי להשתמש בתחבורה ציבורית, ולסכן את עצמם בהידבקות בנגיף, מצאו דרך מגניבה ומקורית לנסוע ברחבי העיר סאו פאולו – על מקל מטאטא. ביום שבת האחרון,  וינסיוס סנטוס בן ה-39 ואלסנדרו רוסו בן ה-28, סובבו הרבה מבטים ברחובות כאשר הם נסעו על הכבישים על זוג מטאטאים, שכל אחד מהם מחובר לגלגל אחד בלבד. צפו בתיעוד המטאטא על הכבישים ברחובות ברזיל:

תיעוד המטאטא נוסע ברחובות ברזיל (צילום: רויטרס)

תוך כדי תנועה, המתקן נראה בצורה קצת שונה מהמטאטא המעופף שעולה לכם בראש, זה שמתואר בכל ספריו המפורסמים של ג'יי קיי רולניג, הסופר של סדרת הספרים והסרטים הארי פוטר. המטאטא מחובר למעין ריבוע ברזל שמונח כולו על גלגל אחד שמקשה על היציבות, וכדי לנווט השניים פשוט נשענים לכיוון אליו הם רוצים לנסוע. לדבריהם של הממציאים, לוקח זמן לתרגל את הנסיעה ושווי המשקל על המתקן החדש. עם זאת, השניים טוענים כי ברגע ש"תופסים את הקטע", המטאטא יכול להיות מאוד שימושי, כשהוא מגיע למהירות של עד 40 קמ"ש.

אלסנדרו רוסו נוסע על המטאטא (צילום: רויטרס)
אלסנדרו רוסו נוסע על המטאטא (צילום: רויטרס)

"כשאני מבלה עם חברים שלי, אני אומר להם שאני הולך לקנות משהו באמצעות המטאטא שלי – אבל זו לא בדיחה, אני באמת עושה זאת", סיפר רוסו והוסיף: "הפכתי את המטאטא לכלי התחבורה שלי בימים אלו, וזה כל כך כיף". על אף שעד כה המטאטאים הנוסעים מוגבלים לשימוש אישי של הצמד, לשניים ישנה תוכנית לשווק ולמכור את המטאטאים. השאיפה היא למכור כל אחד מהמטאטאים בעלות של כ-740 דולר (2,500 שקלים) ולהנגיש את הרכיבה על המטאטא גם לשאר משתמשי הדרך. "המטרה הסופית שלנו היא למכור את המטאטאים בכל העולם ואולי להצליח ליצור וריאציה חדשה לקווידיץ', משחק הכדור המפורסם מהארי פוטר", אמר רוסו והוסיף: "זה יראה הרבה יותר טוב ודומה לגרסה שיש בסרטים".