יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, תקף היום (שני) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסוגיית החיסון לקורונה, וטען כי למרות ההבטחות לא נראה חיסונים בישראל בחודש ינואר בשנה הבאה. "זה מאוד ירשים אותי", אמר לפיד בראיון לבן כספית וינון מגל ב-103FM בהתייחס לאפשרות שיגיעו חיסונים לקורונה בתחילת השנה. "זה לא יקרה. נתניהו עושה דבר נכון פוליטית", תקף לפיד. 

נתניהו על החיסון של פייזר: "יגיע לישראל בינואר"

"אני מקווה", אמר לפיד, "גם בזה הלוואי ובראשון לינואר יגיעו למדינת ישראל מיליוני חיסונים, זה טוב למדינת ישראל. אבל בוא נסביר את העובדות, העובדה היא שאנחנו המדינה ה-33 בתור לקבלת החיסון כי 32 מדינות חתמו לפנינו עם פייזר. בגלל זה נתניהו היה בהיסטריה להתקשר אליו באמצע הלילה. הבעיה היא ש-32 מנהיגים אחרים התקשרו קודם למנכ"ל 'פייזר'. החיסון עוד לא אושר ב-FDA".

"נתניהו עושה שיקול פוליטי 'אני אגיד שיש חיסונים', בטח לפיד יגיד שאין חיסונים. 'אני יוצא טוב והוא רע. אנשלחי בעד האזרחים והוא נגד'. אני מאמין שצריך להגיד את האמת. העובדה היא שהממשלה הזאת איבדה את אמון הציבור זה כי היא לא אומרת את האמת גם כשהיא לא נעימה. אנחנו רוצים שהממשלה תהיה שקופה, לא יהיו חיסונים בינואר והלוואי שאתבדה", אמר לפיד. 

במהלך הראיון התייחס לפיד לנושא פתיחת מערכת החינוך, ואמר כי יש לפתוח אותה בהקדם. "בכל המדינות שמצליחות בטיפול בקורונה - פינלנד, דנמרק, מערכת החינוך עובדת. גם בבריטניה וצרפת מערכת החינוך עובדת. בישראל היא סגורה ממרץ, בבנגלדש, בקניה היה סגור עד לא מזמן ובחלק ממדינות אמריקה הלטינית. אצלנו הילדים בבית ממרץ. צריך לפתוח, לעשות את זה בקבוצות קטנות עם הרבה עבודה באוויר הפתוח, הייתי באינסוף שיחות עם אנשי חינוך", אמר לפיד. 

"לגבי החרדים", אמר יו"ר האופוזיציה, "כמובן שצריך לאכוף את החוק וכמובן שלא אוכפים עליהם את החוק אבל החלטתי עם עצמי לא לנצל את ההזדמנות הפוליטית. בסוף יש הרבה מאוד אנשים שנפגעו, אסור שיהיה להם חוק לכשעצמם, לא ייתכן שבמדינת ישראל יהיו שתי מערכות של חוק. כל עוד הממשלה הזאת יושבת על המבנה המשונה שלה, החרדים אומרים לעצמם 'מה יעשו לנו' וזאת התוצאה".