על פי הסיכום של ראש הממשלה נתניהו ושל שר הביטחון גנץ בקבינט הקורונה שהתכנס היום (שני), כיתות ה'-ו' יחזרו בשלישי הבא, וכיתות י"א-י"ב בעוד שבועיים. מתחמי "ביג" יפתחו מחר ונציגי הקניונים ומשרד הבריאות יגבשו מתכונת לפתיחה מצומצמת ניסיונית. הצוות האחראי יהיו שרי האוצר, הבריאות והכלכלה שיתכנסו כבר היום או מחר.

נתניהו בעדכון מקבינט הקורונה

עוד הוחלט לקבל את הצעתו של השר עמיר פרץ מאתמול ולהגדיל את מספר הבדיקות דרך החברות הגדולות עם מספר עובדים גבוה. דרעי תהה לפני ההצבעה: "לא מבין מדוע צריך להמתין שבוע לפתיחת מערכת החינוך בכיתות ה׳-ו׳. מדוע לא פותחים מיד?", אך הצביע לבסוף בעד עם כולם.

בתגובה להחלטת הקבינט, מסרו הנהגת ההורים הארצית כי "גם לאחר החלטת קבינט הקורונה הערב תלמידי ישראל מופקרים לגורלם. די בכך שמועד חזרתם של תלמידי י״א-י״ב ללימודים נקבע למועד היעד ״בהמשך״, שכידוע יכול להיות כל מועד מכאן ועד אף פעם ודי בכך שמקבלי ההחלטות בכלל לא עוסקים בשאלת חזרתם של ילדי ז-י לבתי הספר, שחלקם הגדול לא ראה את ספסלי הלימודים מאז מרץ אשתקד ונמקים בבית, בקוביות זום ובבדידות חברתית איומה". 

עוד הוסיפו: "רק הערב, לאחר לחץ ציבורי בעקבות דיון עקר שנמשך שבע שעות בקבינט אתמול, הצליחו מקבלי ההחלטות לקבל החלטה שהגיעה השעה לקבל החלטה על החזרת ה-ו  ועל זה נאמר - מוטב היה יממה אחת קודם. לא ננוח ולא נרפה עד שנראה את כל ילדי ישראל חוזרים למוסדות החינוך".

מוקדם יותר היום, הודיע  גנץ  כי הוא, והשרים בסיעתו המשתתפים בהרכב הקבינט (4 במספר), מתכוונים לתמוך במתווה אותו הציג שר החינוך יואב גלנט אמש, במסגרתו בתי הספר בערים הירוקות ימשיכו לקבל כיתות לימוד משכבות אחרות, הפעם משכבות ה'-ו', במתכונת הדומה לזו שכבר אושרה בכיתות א'-ב' - למידה בקפסולות, לצד לימוד מרחוק בזום.

בישיבת הסיעה של כחול לבן אמר גנץ: "אסור לקבל עוד יום נוסף ללא קבלת החלטות. המחלה עדיין נוכחת ואנחנו צריכים לייצר צעדים דיפרנציאליים, תחת המדיניות של ירוק וטוב לו, אדום ונסייע לו".

"נתמוך בפתיחת החינוך לכיתות א'-ו' וי"א-י"ב ופתיחת המסחר במרחבים הפתוחים במקומות הירוקים לצד איים ירוקים באילת וים המלח לפתיחת התיירות באיזורים האלו", הוסיף. "בערים הכתומות נמתין עם המסחר והחינוך עד להורדת התחלואה. בערים האדומות נקיים סגרים תוך סיוע של 'אנשי חיל' ממשרד הביטחון עד להורדת התחלואה, ונפעל למתווה לתרבות במרחבים הירוקים".

יואב גלנט (צילום: אבשלום ששוני)
יואב גלנט (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, בהתאם לדיונים שהתנהלו אמש במעמד הקבינט באשר לצעדים הבאים לפתיחת המסחר במשק, הוצע כי על פי חוק יחויבו החנויות להיסגר עד השעה 19:00 כל יום. הצעה נוספת, שעלולה לעלות שוב אך סיכוייה לעבור קטנים יותר, היא הטלת עוצר לילי שיגביל את התנועה בערים האדומות החל מהשעה 19:00 ועד השעה 5:00 בבוקר למחרת כל יום.