משרד התחבורה הודיע היום (שני) על התכנית להקמת רכבת מהירה שתגיע ממרכז הארץ אל באר שבע. שרת התחבורה מירי רגב ציינה כי הפרויקט מהווה חלק ממימוש התכנית האסטרטגית לפיתוח הרכבת בכל חלקי הארץ. עוד הוסיפה כי התכנית תעזור לקדם את המטרה הסופית של השרה לחיבור ארבעת הערים הגדולות בישראל: ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע.

"מדובר בצעד משמעותי לקידום התחבורה הציבורית וקידום הצדק התחבורתי, החיבור והנגישות בכל רחבי הארץ. אני מאמינה כי לכל אזרח בישראל מגיע ליהנות מתחבורה ציבורית מהירה, נוחה ושווה לכל נפש", אמרה השרה. 

מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

תכנית המסילה המהירה לבאר שבע היא חלק מתכניתה של שרת התחבורה לפרוס רשת מסילות מהירות בכל רחבי הארץ, שתכלול בתוכה את המסילה המזרחית שמשתרעת מקריית שמונה ועד אילת. כחלק מהתכנית, יקודמו פיתוח של מתחמי דיור, מסחר ותעסוקה בסמוך לתחנות הרכבת.

התוואי שהוכרז היום, כולל כ-60 קילומטרים של מסילה כפולה ומחושמלת בין באר שבע לשורק. המסילה אמורה לספק נגישות נוחה לבסיסי צה''ל בדרום הארץ, ולשדה התעופה החדשה בדרום. זמן הנסיעה מתחנת האוניברסיטה בבאר שבע אל תל אביב יעמוד על כ-35 דקות. נסיעה מבאר שבע לירושלים תיקח כ-52 דקות בלבד.

התור בתחנת האוניברסיטה בבאר שבע (צילום: רותם מלול)
התור בתחנת האוניברסיטה בבאר שבע (צילום: רותם מלול)

לפי התכנון, בעת השלמת הפרויקט, כ-70% מתושבי ישראל יימצאו במרחק של פחות משעת נסיעה מהמטרופולין הקרובה אליהם. כמו כן, זמן ההמתנה הממוצע לרכבת אמור בעקבות התכנית לרדת לשבע וחצי דקות המתנה בלבד.