אני וזוגתי חוסכים כבר תקופה ארוכה בשביל לקנות את דירת החלומות שלנו. אנחנו בתחילת שנות ה־30 לחיינו ומחכים בשביל להיות במעמד לקיחת משכנתה. יש לנו כבר 150 אלף שקלים. איך נוכל לעשות את זה נכון?
"מאז שהיינו קטנים לימדו אותנו שהמטרה שלנו בחיים היא לקנות את הבית שתמיד רצינו. זוגות צעירים קונים בתים ולוקחים משכנתאות, אבל מרחיקים את עצמם מהיעד כי לא תמיד הם יכולים לעמוד בהוצאות. היעד האמיתי הוא לא שיהיו לאדם ארבעה קירות על שמו, אלא לעשות את המיטב בשביל לקיים חיים שופעים ובטוחים עבורו ועבור המשפחה שהוא בונה לעצמו. אתם חייבים לשנות את אופן המחשבה שלכם. אתה אומר: 'אנחנו מחכים להיות במעמד לקיחת משכנתה', ומבחינתך ברגע שתהיו במעמד הזה, תוכלו להשיג את המטרה שלכם, אבל המטרה שלכם היא לא המשכנתה.

אתם לא חוסכים כסף במשך שנים בשביל ללוות כסף. משכנתה זו הלוואה ארוכת טווח, ואני מאחל לך שתגיע ליעדים הרבה יותר טובים בחיים מלשלם משכנתה. 150 אלף שקלים זהו סכום התחלתי יפה מאוד, אבל הוא לא נותן יותר מדי אופציות, ובסכומים האלה אני באופן אישי לא הייתי ממליץ על דירה להשקעה. לפחות לא כרגע. מה שכן, אתם בהחלט יכולים לפנות לחברת השקעות ולפתוח תיק השקעות מניב. מלבד זאת, תוכלו לבדוק אפשרות גם לקופת גמל להשקעה. קופה זו בעלת כמה מסלולים אפשריים, וחשוב שתבדקו בדיוק מה מתאים לכם. לסיום, יש אפשרות של הלוואות חברתיות. זו השקעה טובה וסולידית שיכולה להניב לך עד 6% תשואה בשנה. אני מאמין שבעוד כמה שנים תוכלו לתת לכסף לעבוד בשבילכם ולהגיע לאן שאתם רוצים בלי להשתעבד למשכנתה".  

אני וחבר השקנו יחד אפליקציה המאפשרת לאנשים להפחית במשקל עם חברים. באפליקציה יש טבלה של מי מוביל, יעדים אישיים ומשפטי מוטיבציה. הקבוצה מחליטה על האתגר: כמה אחוזים רוצים לרדת בכמה זמן. גילינו שקבוצות שיש בהן למעלה מארבעה אנשים עומדות על 100% הצלחה, כלומר כולם יורדים במשקל. האפליקציה הוקמה לפני חצי שנה בארבע שפות - אנגלית, עברית, ספרדית וצרפתית - והיא חינמית לחלוטין. איך עושים את קפיצת המדרגה במספר משתמשים בלי לשפוך מיליונים? איך נוכל להגיע לכל העולם?
"אתה צריך למצוא תמנון עולמי אחד בעל עניין ולרכז את המאמצים שם. צריך לעשות ניתוח של 100 חברות בינלאומיות - מחדרי כושר ועד חברות מזון שעובדות על עניין הבריאות. תמצא רשת מספיק גדולה בעולם, שיש לה קשר לדבר, שזה מתאים לערכי הליבה שלה; תמצא מישהו שאומר: 'את המודל העסקי נסדר, אני לוקח על עצמי את ההפצה'. בשביל להגיע לזה אתה צריך לחשוב מחוץ לקופסה. אם כבר פיתחת והמערכת עומדת, מחר בבוקר יכולים להיכנס שותפים שיגרמו לאפליקציה להגיע לחמישה מיליון אנשים.

חשוב מאוד שתדע לפנות באופן מסודר לחברות הרלוונטיות בתחום. לתפיסתי, אתה יכול לעשות את זה עם מצגת קטנה ופשוטה שבה נאמר: 'פיתחנו מודל לירידה במשקל דרך אפליקציה יוצאת דופן, אנחנו מחפשים שותף אסטרטגי ברחבי העולם, האם זה מעניין אתכם?' החסם פה יחסית נמוך בגלל שכבר פיתחת ואתה מראה תוצאות. גם אני אקח את הטלפון שלך ואחשוב על החברות שאני מכיר והקשרים שיש לי עם חברות בינלאומיות, שאולי יתעניינו בפיתוח הזה".

לפני חודשיים יצאתי לפנסיה, ומאז אני מתלבט מהי הדרך הכי טובה להשקיע את הכסף שלי. חסכתי כ־250 אלף שקלים. האם כדאי לפתוח תיק השקעות או להשקיע דווקא בתחום הנדל"ן?
"בסכום כזה תיק השקעות טוב זה הדבר הכי רלוונטי שכדאי לך לעשות. הרי אם תלך לכיוון של נדל"ן, אתה תהיה חייב לקחת עוד משכנתה, ולדעתי זה מיותר. קל וחומר אם אתה רוצה ליהנות מהפירות של ההשקעה היום, ולא בעוד עשור או יותר. פנה לחברת השקעות, שב עם מנהל השקעות טוב ותבקש לבנות תיק בהתאם לכל הצרכים שלך".