יו"ר רע"מ מנסור עבאס למד מהר מראשי החרדים את סגולת הכניעה המהירה של נתניהו, מחסֵן ישראל, לסחיטות דרקוניות, כשבצד ה"קח" של ה"קח־תן", יילקח סיוע פרלמנטרי ופוליטי להכשלת התהליכים המקרבים אותו למשפטו - בחקיקה עוקפת בג"ץ, במתקפות על רשויות החקירה, התביעה והמשפט, או בדרכים אפלות אחרות. ח"כ עבאס גם כנראה קלט ששנאתו הפתולוגית של נתניהו לערבים שולית לעומת אהבתו לקומבינות בהפוכה, שישאירו את ציבור שונאיו ותומכיו פעורי פה. "אם אני מקבל מנתניהו תקציבים וחקיקה (לטובת המגזר הערבי - י"ב), אז מה אכפת לי לתת לו מה שצריך?" הסביר עבאס את ה"תן", מבחינתו, לעמית סגל, הפרשן הפורח של עידן נתניהו, שנראה כמתמקד בניפוח "גילויים" שיקטינו / ילעיגו כל שמאלמרכזניק, במין שמחה לאיד, ובהתנשאות על עמיתיו, הפרשנים המעטים שלא התקרנפו במערכותיהם.

דרישות עבאס, שלא כדרישות החרדים, דווקא צודקות: מלחמה בפשיעה הקטלנית במגזר הערבי, הגדלת תקציבים והקפאת חוק קמיניץ; הכל תמורת תמיכה מהיציע בממשלה ימינו־חרדית שאולי יקים נתניהו ובחקיקת חוקי התגברות צרפתיים או הוטנטוטים. האם עבאס יודע שמנתניהו, ששקרנותו אמנותו, אין לדרוש מסמכים חתומים, ויש לתבוע ולקבל כמקדמה את התמורה כולה מיד וביד? והביבי ישלם. באבוהה.

באותה הזדמנות, למה שלא יתחייב גם למנוע סגרים ואכיפות במגזר הערבי, כמו במגזר החרדי – אקורדיון פתוח, בלי רמזור - חתונות, הלוויות ותפילות המוניות, בתי ספר ומרכזי קניות? וגם, אחינו מנסור, למה שלא תתבע לבטל את חוק הלאום הגזעני ולאסור צעקות "מוות לערבים" בהפגנות הימין הקיצוני? ושרופא ואחות ערבים יטפלו בלידתה הבאה של גב' סמוטריץ? אם מסחארה  - או מס־חרא - יא עבאס, אז כמה שאפשר. והכל במזומן, על השולחן. אין מה שישגע יותר את אוהבי נתניהו שונאי הערבים בימין.

ואל תיקח דוגמה מהמסחארה וההתמקחויות של נבחרינו, שיודעים להגדיל את שכרם אבל לא מסוגלים להחליט על גורלנו, משלמי שכרם: הפסקת המסחר ב־19:00 תמורת דחיית כיתות ה'־ו', עוצר לילי תמורת פתיחת כיתות י־י"א, העלאת הקנסות למפירי הקורונה שאינם חרדים מול פתיחת מרכזי ביג. הרמזור מקולקל, והכל עבודה בעיניים. הכל על הביבי. כי מי מאמין לדיווחים היומיומיים הסותרים של משרד הבריאות, ועדת הקורונה, ועדת החוקה, המל"ל, צה"ל ופיקוד העורף, על מספר הבדיקות והנדבקים היומיים, כשאין נתוני אמת מהערים החרדיות והערביות, כי אין מספיק נבדקים מרצון ואין מספיק קנסות ואכיפה משטרתית אמיתית?

כי האוחנה מעסיק את שוטריו בעצירת נחשולי המפגינים, הדורשים חקירה בפרשת הצוללות המלאה ובחלקו של מושיענו, אמן הכאוס, בהן. נשוא החקירה הנדרשת הוא גם זה שמייצר לנו עוד יום היסטורי של חיסון פייזרי מינואר (מאמינים לו?), וגם מקבל ההחלטות הבלעדי בנושא הקורונה, כבנושאי התקציב, מועד הבחירות, השימוש במתן כלכלי או החרגות מגזריות תמורת קבלת שיפוי פוליטי - והנו גם ראש הממשלה שעומד למשפט פלילי, ונדמה שיעשה הכל כולל הכל למנוע את חקירתו בתיק הצוללות והמניות ולהימנע מפניית השופטים אליו כ"הנאשם", בעוד כשבעה שבועות  אולי. הלוואי.