רשת בתי הקפה והסופרמרקטים קופיקס שבשליטת רמי לוי שיווק השקמה ממשיכה לדמם. את תשעת החודשים הראשונים של 2020 סיימה החברה בהפסד של 6 מיליון שקל, כשברבעון השלישי של 2020 הפסידה כמיליון שקל – לעומת הפסד של 635 אלף שקל ברבעון המקביל של 2019. עם זאת, למרות משבר הקורונה מכירות קופיקס גדלו מתחילת השנה ב־9 מיליון שקל והסתכמו ב־217 מיליון שקל.

ההפסדים שחקו את הונה של החברה, ובתוך שנה הוא ירד ב־5 מיליון שקל ל־36 מיליון שקל. החברה מציינת כי נאלצה להכיר בהפסד של 1.7 מיליון שקל עקב סגירת סניפים והפחתת ערך מלאי של 508 אלף שקל. מספר סניפי קופיקס שנסגרו הסתכם בשנה האחרונה ב־29, ומספרם עמד נכון לסוף ספטמבר על 75. מספר הסופרמרקטים ירד בארבעה ל־31, כשמנגד נפתחו ארבעה מרכולים חדשים.

רמי לוי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
רמי לוי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

קופיקס גרופ מציינת כי בעקבות משבר הקורונה היא זכתה לקבל מיליון שקל בגין החזר הוצאות קבועות. נוסף לכך, היא קיבלה אשראי בערבות מדינה בסך 2 מיליון שקל.