מירום שיף, יו"ר הנהלת ההורים הארצית, שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתכניתם ב-103FM על החלטת קבינט הקורונה אתמול להחזיר בשבוע הבא את תלמידי כיתות ג'-ד'. בין השאר אמר שיף כי הוא מאוכזב וממתין לראות שההחלטה הזו תתבצע בכלל: "ראינו את סדרי העדיפויות של ממשלת ישראל, נראה שהחינוך בתחתית". לדבריו, דווקא שר החינוך יואב גלנט פועל בתקופה האחרונה בצורה טובה, והבעיה היא במשרד הבריאות "שמעדיף להשאיר הכל סגור". 

גולן: שלום למירום שיף יו"ר הנהלת ההורים הארצית. מה שלומך?
"יכל להיות יותר טוב".

נתניהו בעדכון מקבינט הקורונה

גולן: מעט מדי מאוחר מדי?
"בוא נקווה שזה בכלל יקרה, אתמול ראינו את סדרי העדיפויות של ממשלת ישראל, אני חושב שהחינוך בתחתית סדר העדיפויות שלהם, זה שאומרים שתלמידי כיתות י"א-י"ב עוד שבועיים, מי יודע מה יקרה? אף אחד לא מדבר על ז'-י', הם כאילו לא קיימים. שמענו אתמול בכנסת את בני הנוער אומרים 'אנחנו נעלמים, אנחנו לא עולים לשיעורים. אף אחד לא מתייחס אלינו ולמרות הישיבה בוועידת הקורונה אף אחד לא התייחס אליהם בהחלטות, לא עניין אף אחד".

ענת: ילדים שקופים, מאוד עצוב. הכול תלוי ברמת התחלואה, יכול להיות שיתבטל.
"אנחנו צריכים להבין כולנו, אנחנו לא מבקשים להחזיר את כל הילדים ללא אחריות לכיתה אחת בצורה לא מדורגת אבל תראו מה קרה בעיר אילת, פותחים הכול, עושים בדיקות קורונה, יש דבר אחד שלא נפתח – מערכת החינוך. זה עניין של סדרי עדיפויות, את הקניונים והמרכזים הפתוחים החליטו לפתוח היום ולבי עם אותם אנשים וזה גם חשוב אבל אנחנו פשוט לא בסדרי העדיפויות מערכת החינוך היא לא מקור תחלואה, הילדים לא נשאים".

גולן: אי אפשר להתעלם מהנתונים, אנחנו רואים עליה משמעותית במספר הנדבקים שחולים קשה.
"הם לא מדברים על עליה משמעותית אלא על מקדם הדבקה, אמרה אתמול שרון אלרעי פרייס".

גולן: אתמול נוספו 20 חולים קשה.
"משום חולה, מאף חולה אי אפשר להתעלם ממנו, אנחנו האחרונים שרוצים שהילדים שלנו יהיו חולים ויכנס לבידוד, אני לא מכיר הורה אחד שרוצה שהילד שלו יהיה חולה אבל אפשר להחזיר באחריות. הצענו באמת מתווים, אין סוף מתווים. אני מבין את מה שאומרים אבל אי אפשר ככה להמשיך. מצד אחד יש את הקורונה מצד שני מה לגבי הבדידות? מה עם העלייה באלימות? בבעיות הנפשיות?"

גולן: כולנו בית הספר הראשון לקורונה בגל הראשון וראינו מה הנזקים של פתיחת מערכת החינוך בצורה מופקרת כמעט.
"בגנים אין עלייה בתחלואה, אתמול התפרסמו נתונים ש-99 אחוז מהגנים אין בהם חולה אחד".

ענת: גם על זה שרון אלרעי פרייס אמרה שרואים התחלה של עלייה.
"היא דיברה על א'-ד' אבל צריכים להבין, מישהו חושב שבני נוער לא נפגשים כי מערכת החינוך סגורה?"

ענת: חלק כן, יש ילדים שפוחדים.
"ברור, זה הכי גרוע".

ענת: לא יוצאים מהבית, מהמיטה, משמינים, כל היום במסכים, חרדות.
"יש הרבה מאוד שנפגשים והתחלואה לא יורדת".

ענת: יש שר חינוך?
"אני חושב שדווקא שר החינוך בימים האחרונים אמר את הדברים הנכונים נלחם על מערכת החינוך, הבעיה היא לא אצל שר החינוך. הוא אמר את הדברים בצורה אמיתית ונלחם עבור המערכת, זה שקבינט הקורונה קיבל החלטות אחרות? לא צריך להאשים אותו בנקודה הזאת. משרד הבריאות לא מוצא את הדרך חוץ מלהגיד 'אסור הכול', במקום מה כן אפשר לעשות בצורה בטוחה ואחראית, ואיך לעשות את זה".