לרגל פתיחת ענף התיירות באילת, על רקע אישור החוק "איים ירוקים" ביקר הבוקר (שלישי) שר הבריאות יולי אדלשטיין בעיר. אל השר הצטרפו ראש העיר, מאיר יצחק הלוי, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, וראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס.

נתניהו מברך על הפשרה שהושגה בחוק "איים ירוקים"

השר אדלשטיין אמר במתחם הבדיקות בכניסה לעיר: "אני שמח להיות כאן עם הצוות הבכיר של משרד הבריאות. זו בשורה גדולה תושבי אילת, אבל גם לכל אחת ואחד מאזרחי ישראל. סוף סוף אפשר יהיה לצאת לחופשה בישראל. אני מבקש מהציבור לא להגיע לכאן ללא בדיקת קורונה שלילית. לא רק מי שנוסע לבית מלון, כל מי שמבקש להיכנס לעיר ואין לו פטור צריך לבוא עם בדיקת קורונה בתוקף. אנחנו מתחשבים גם בתושבי האזור, נתנו פטורים לעובדים ולילדים עד גיל 10 וחינוך מיוחד. אבל צריך להבין דבר פשוט - אם נפטור הרבה אנשים, הפרויקט כאן יהיה קצר מאוד. צריך לדאוג שכל מי שנכנס לאילת לא מביא איתו נגיף קורונה".

על פי מתווה "איים ירוקים" נדרשים הנופשים באילת להציג בדיקת קורונה שלילית עדכנית מ-72 השעות האחרונות. בין השאר ידרשו הנופשים להציג את האישור בכניסה לעיר וכן בביצוע הצ'ק אין במלונות. בנוסף, הוקמו בכניסה לעיר עמדות בדיקות קורונה מהירות, אך רק תושבי האזור זכאים להן.

אדלשטיין בביקור באילת  (צילום: דוברות משרד הבריאות)
אדלשטיין בביקור באילת (צילום: דוברות משרד הבריאות)

על אף פתיחת בתי המלון בעיר, טרם נפתחו רבות מהאטרקציות בעיר וכן רבים ממקומות הבילוי. גם מסעדות וברים עדיין לא מורשים להיפתח לקהל הרחב, למעט שירות טייק אווי.