לאחר שבגרמניה החליטו לדחות את ההחלטה על החמרות בסגר ל-25 בנובמבר, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הצהירה היום (שלישי) שהיא הייתה מעדיפה שההחלטות יתקבלו עוד היום, והוסיפה כי היא מודאגת מאוד מהתפשטות נגיף הקורונה במקומות מסוימים, כולל ברלין - שם הם לא מצליחים להשתלט על המגפה כאשר 14,419 התגלו כחיוביים ביממה האחרונה. 

קורונה באירופה (קרדיט: רויטרס)

"כל יום נחשב במאבק בווירוס הקורונה ולכן הייתי רוצה לקבל מספר החלטות נוספות", אמרה, כשהיא מוסיפה ש-40-30 אחוז מהאוכלוסיה במדינה נמצאת בקבוצת סיכון. עם זאת, הביעה את שמחתה על ההתקדמות בחיסונים של חברת פייזר ומודרנה ואמרה שהיא "אופטימית שבשנה הבאה נמצא כבר את הדרך החוצה". 

"מספר הנדבקים כבר לא גדל באופן אקספוננציאלי, אך עדיין גבוה מדי. לכן עלינו לצמצם את המגעים, לצמצם את המגעים, לצמצם את המגעים".

כזכור, גרמניה הטילה ב-2 בנובמבר "סגר לייט" של חודש כדי לרסן את הגלה שני ששוטף כעת את מרבית אירופה. ברים ומסעדות סגורים, אך בתי ספר וחנויות נשארים פתוחים. מרקל הציעה אמצעים נוספים, לרבות החובה לעטיית מסכות בבתי ספר ולצמצום בכיתות, וכן להגביל לאזרחים ולילדים את המגעים החברתיים.

מרקל חזרה והדגישה כי השכיחות חייב לרדת מתחת ל-50 לכל 100,000 תושבים לפני שניתן יהיה לחשוב על פתיחה מחודשת. בגרמניה יש כיום 141 מקרים לכל 100,000 תושבים, על פי נתוני ה- RKI האחרונים.
 
בתוך כך, הודיע היום שר הבריאות הצרפתי אוליבר ורן שצרפת מחזירה לעצמה את השליטה בנגיף הקורונה, אך הזהיר כי מוקדם מדי להכריז ניצחון. "אנו נמצאים בשלב בו המגפה הולכת ופוחתת, גם אם היא נשארת ברמה גבוהה", אמר ורן, יום לאחר שהמספר היומי של המקרים החדשים ירד למצב בו לא היה כבר חודש ול-9,406 מאומתים חדשים התגלו ביממה האחרונה.