על רקע השבתת עולם התרבות והאמנות בשל משבר הקורונה, הודיעה היום (שלישי) עיריית תל אביב-יפו על השקת עונת הופעות ומיזמים שתכלול מאות אירועים בכל חלקי העיר. ההופעות יתקיימו בחללים פתוחים, במרחב הציבורי, ובאופן מקוון, בהלימה עם הנחיות התו הסגול וברוב המקרים, אף יערכו האירועים ללא תשלום.

על רקע ההערכות כי עולם התרבות ימשיך להיות מושבת גם מעבר לתאריך המקורי שנקבע לחזרתו (דצמבר 2020), בכוונת העירייה לקיים פעילות זו במהלך חודשי החורף ככל שהאולמות הגדולים, המוזאונים והתאטראות יישארו סגורים. במקביל, הודיעה העירייה כי תמשיך במאמציה לפתוח לאלתר את מוסדות התרבות. בשבוע שעבר אף פנה ראש העירייה בנושא לשרי הבריאות והתרבות והציע מתווה לקיום מופעים והצגות באצטדיונים ובאמפי תאטרונים עד שייפתחו המוסדות.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי אמר עם פרסום השקת המיזם: "התרבות היא נשמת אפה של העיר העברית הראשונה מיום היווסדה, והיא גם מספקת פרנסה ל-150 אלף אזרחים שנשארו מאחור מאז פרוץ הקורונה. לכן נקיים מאות אירועים בשבוע באופן שיספק פרנסה לאלפי אנשים, מזור לנפש לעשרות אלפי תושבים, ותקווה לסקטור שלם שמרגיש נטוש ונזנח".

בין מיזמי התרבות והאומנות השנים שתפעיל העירייה ניתן למצוא הצגות והופעות מוזיקה בפארקים, על גגות בניינים, הרצאות ופעולות שונות לקשישים ולבעלי מוגבלויות. בנוסף, יצירות אומנות של תושבי העיר שנקלעו למצוקה כלכלית בשל המשבר יוצגו ברחבי העיר, בין השאר בתחנות האוטובוס. 

פרוייקט ''מישהו לרוץ איתו'' לרווקים ורווקות (צילום: אילן ספירא)
פרוייקט ''מישהו לרוץ איתו'' לרווקים ורווקות (צילום: אילן ספירא)

בנוסף למאות אירועים לקהל מצומצם כפי שמכתיבות הנחיות הבריאות,  העירייה תשתתף בחודשים הקרובים במימון והפקה של מספר פסטיבלי אמנות גדולים, רובם ככולם יתרחשו במרחבים הפתוחים ויהיו פתוחים בחינם. בין הפסטיבלים השונים יהיו פסטיבל "תרבות אונמות", פסטיבל האיור, פסטיבל הפסנתר ועוד.

עוד הודיעו בעיירה כי הם מתכוונים גם להמשיך ולעודד את הציבור לצאת ולבלות במרחב העירוני. בתוך כך, יפוזרו מאות כסאות וספסלים, יוקמו עמדות מותאמות לדייטים, יופעל פרויקט "מישהו לרוץ איתו" המביא רווקים ורווקות לרוץ יחד, תתקיים השאלת חכות דייגים בחינם, יוקמו עמדות יוגה בים, יוצבו משאיות כושר וספורט בנקודות שונות ויתקיימו סיורים ברחבי העיר.