שר הבריאות יולי אדלשטיין, שרת התיירות אורית פרקש-הכהן וראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי כינסו היום (שלישי) מסיבת עיתונאים לקראת פתיחתה של העיר אילת לתיירות במסגרת מתווה "האיים הירוקים".

תשדיר משרד הבריאות בנושא אילת וים המלח

ראשון הנואמים היה שר הבריאות יולי אדלשטיין, שבירך על המעמד ואמר כי "אילת הייתה בגסיסה עם 80% אבטלה. גם ברגעיה הקשים, היו מי שניסו לעשות סיבוב על הגב שלה. אני שמח שהצלחנו לפתוח את העיר יחד עם שמירה קפדנית על בריאות הציבור. הבשורה חשובה בעיקר לתושבי אילת, אבל לא רק. אזרחי ישראל יוכלו לקחת פסק זמן מהחיים העמוסים ולצאת לחופשה. אילת ממשיכה להיות ירוקה. כל זאת תודות לעבודה מאומצת של אנשים כמו פרופ' איתמר גרוטו, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ואנחנו חייבים להגיד להם ולראש העיר וגם לממלא מקומו תודה על כל המאמץ כנגד כל הסיכויים כדי שהפרויקט ייצא לפועל".

אדלשטיין ציין כי "הדרך עוד ארוכה ואם רוצים לשמור על בריאות הציבור ועל אילת ירוקה - על כולנו להיזהר, לשתף פעולה עם ההנחיות, לשים מסיכה, לשמור מרחק ולחיות חיים של שגרה בצל הקורונה".

שרת התיירות אורית פרקש-הכהן נשאה דברים לאחר מכן ואמרה כי "מחר ייפתחו השערים למלונות. זו בשורה מסוג אחר לישראל, זה מודל שמאזן. אני רוצה לבשר לתיירים שיבחרו לבקר באילת וים המלח, שכל אזרח שיצטרך לעשות בדיקת קורונה ויגלה כי הוא חיובי - יוכל לבטל את החופשה ולקבל את כספו בחזרה".

ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי פנה לתושבי העיר ואמר כי "הייתה לנו אפשרות להישאר סגורים או לבנות מתווה ולחיות חיים סבירים. כולנו מגויסים לעניין, כל אחד צריך לתת את חלקו. המטרה היא לשמור על משק ארוך. חיים נורמליים בתנאים לא נורמליים. תודה רבה לכולכם. אני מתעלם מרעשי הרקע כי יודע שכולם רוצים לעבוד ולהתפרנס".

בתוך כך כתב יו"ר ימינה נפתלי בנט בחשבון הטוויטר שלו, כי "אנשים רעבים ללחם באילת. תור ארוך לבית תמחוי בעיר. תור לאוכל. צעירים לצד מבוגרים שכל חייהם התפרנסו בכבוד מרכינים ראש. 70% מהאילתים מובטלים. לא היה דבר כזה. חייבים להציל את ישראל. כן, זה הכי בוער. לאפשר לאנשים להביא לחם הביתה. אין משימה יותר בהולה מזו למנהיג עם ישראל".

בתוך כך, במהלך מסיבת העיתונאים החלה אחת מתושבות העיר למחות כנגד המתווה. השוטרים ניגשו אליה לאחר שזיהו כי היא ללא מסכה וניסו לאזוק אותה ולאחר עימות קצר הם השכיבו אותה על הקרקע. מבירור ראשוני עולה כי האישה מוכרת למשטרה כמארגנת מחאות. לטענת השוטרים, היא התבקשה מספר פעמים להתרחק ממקום האירוע ובתגובה היא ניסתה לתקוף את השוטרים ונשכה אחד מהם. האירוע נמצא תחת בדיקה של מפקד מרחב אילת. התושבת ניסתה לנשוך את הקצין. היא לא הצליחה בכך, ואז הוא השכיב אותה על הרצפה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בתיעוד חלקי שאינו מציג את ההתרחשות שקדמה לו דקות קודם לכן והובילה למעצר. במהלך האירוע החלה האשה להתפרע, לצעוק ולעשות פרובוקציה במקום כשהיא ללא מסיכה על פניה, למרות אזהרות השוטרים והבקשה לחדול ממעשיה. לאחר שלא נשמעה להוראות השוטרים במקום פעם אחר פעם, הם נאלצו לעצור אותה תוך שהיא מתנגדת פיזית ובהמשך נלקחה לחקירה".

עם זאת, במשטרה סירבו לפרסם את התיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים, בו נראים הרגעים שקדמו למעצר, שכן "לא ניתן בכל אירוע להפיץ סרטונים והתגובה שנמסרה תואמת את הפרטים שעלו מהסרטונים".